| کد خبر: 240302 |

◄ در تصادف بهبهان، کیسه هوای فقط یک خودرو عمل کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از مجموع خودروهای درگیر در تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان - رامهرمز، ۱۵ خودرو تولید داخل بودند که دارای کیسه هوا بودند اما فقط یک کیسه هوا در خودروی سواری سمند مدل ۹۱ عمل کرده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از مجموع خودروهای درگیر در تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان - رامهرمز، ۱۵ خودرو تولید داخل بودند که دارای کیسه هوا بودند اما فقط یک کیسه هوا در خودروی سواری سمند مدل ۹۱ عمل کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، غلامعباس بهرامی نیا در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که امروز، ۲۵بهمن ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان دومین اقتصاد بزرگ کشور است و رتبه اول تولید نفت و گاز را در کشور در اختیار دارد و از نظر جابه‌جایی کالا جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان دارای ۲۴ پایانه مسافری، ۴ پایانه بار و ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف است. همچنین خوزستان از نظر مجتمع‌های خدمات رفاهی افتتاح شده در رتبه نخست کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

چه کسی مقصر باز نشدن ایربگ خودروهاست؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به وضعیت طول شبکه راه‌های خوزستان، گفت: خوزستان ۶.۱ درصد از راه‌های برون شهری، ۶.۷ درصد از راه‌های شریانی و ترانزیتی و ۷ درصد از راه‌های روستایی را در اختیار دارد و چهارمین استان کشور از نظر طول راه‌های برون شهری است. خوزستان همچنین اولین استان از نظر میزان طول راه‌های اصلی و آسفالت و استان نخست از نظر تردد بارهای ترافیکی در کشور است.

بهرامی نیا با اشاره به بررسی تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان - رامهرمز در ۲۰ دی ماه امسال، ادامه داد: کل ترددهای انجام شده در ۱۰ ماه نخست امسال در خوزستان بیش از ۱۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تردد بوده است. در این مدت در محور بهبهان - رامهرمز بیش از ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار تردد انجام شده که میانگین تردد محور رفت بهبهان به سمت رامهرمز ۱۱ هزار و ۳۰۱ خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه درصد تردد سنگین از محور بهبهان - رامهرمز حدود ۱۳درصد است، افزود: در این محور در حال حاضر ۲ دستگاه دوربین نصب است و ۱۲ دستگاه دوربین دیگر نیز جانمایی شده و به زودی توسط پیمانکار نصب خواهند شد.

مدیرکل رهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به مولفه‌های مضاعفی که در روند بررسی تصادف زنجیره‌ای اخیر خوزستان بررسی شده است، گفت: این محور ارتباط دهنده استان خوزستان به استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد است و در این زمینه وجود دو پالایشگاه بزرگ، یک نیروگاه، دو پادگان و عدم عملکرد کیسه‌های هوا در خودروها مورد بررسی قرار گرفت.

بهرامی نیا عنوان کرد: در این تصادف که در ۲۰دی ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۷:۵۰ رخ داد، ابتدا یک کشنده دانگ فنگ بدون بار از مسیر شرق به غرب بزرگراه بهبهان در حال حرکت بود و به دلیل محدودیت دیدی که در مقطعی از این محور به علت وقوع مه غلیظ به وجود آمده بود، با یک خودروی سواری برخورد می‌کند و در ادامه، برخوردهای زنجیره‌ای رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این برخوردها به دلیل دید کم و عدم رعایت فاصله طولی به وقوع پیوسته است، افزود: در این حادثه مجموعا ۵۸ خودرو دچار خسارت‌های شدید و سطحی شدند و متاسفانه ۵ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: محل تصادف در دو قسمت عبور دارای خط کشی کامل بوده و همچنین تابلوهای علائم راهنمایی نیز به طور کامل وجود داشته است.

بهرامی نیا ادامه داد: براساس تایید سازمان هواشناسی پدیده مه غلیظ در این مقطع، دید افقی را به ۲۰ متر کاهش داده بود و براساس گزارش پلیس علت اصلی وقوع این تصادف، نداشتن توجه کافی ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی افزود: از مجموع خودروهای درگیر در این تصادف زنجیره‌ای، ۱۵ خودرو تولید داخل بودند که دارای کیسه هوا بودند اما فقط یک کیسه هوا در خودروی سواری سمند مدل ۹۱ عمل کرده است. دیگر خودروهای سبک و سنگین درگیر در این حادثه سال ساخت آن‌ها به شکلی بود که فاقد کیسه هوا بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: در بررسی صحنه تصادف خط ترمزی بر روی زمین دیده نشد که این مساله می‌تواند بیانگر این مطلب باشد که ترمز ضد قفل یا همان ABS اگر وجود داشته، عملکرد مناسبی نداشته و یا اصلا وجود نداشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.