| کد خبر: 240294 |

◄ سه فیلم از سرقت و حمله به رانندگان و چهار راهکار برای حل مشکل

از وزارت اطلاعات و نیروهای سپاه برای ایجاد امنیت در جاده ها استفاده شود.

تین نیوز

نا امنی جاده ها و سرقت، حمله مسلحانه، شکستن شیشه  برای متوقف کردن رانندگان با هدف حمله به آنان و ... به یکی از مشکلات اساسی رانندگان بخش ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا ، تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، به نظر می رسد هم راستا با افزایش تورم و افزایش مشکلات اقتصادی، راهزنی جاده ای نیز در حال افزایش است و اکنون بیش از گذشته و در مسیرهای متعددی رانندگان با مشکل راهزنی جاده ای مواجه شده اند.

البته رانندگان و کامیونداران علاوه بر انتقاد از این روند، پیشنهاداتی نیز برای حل این مشکل ارایه داده اند.

یک راننده در این زمینه پیشنهاد کرده است از وزارت اطلاعات و نیروهای سپاه برای ایجاد امنیت در جاده ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

سنگ پرانی به کامیون ها و خون هایی که می ریزد+ فیلم

محمد اتحادی یکی دیگر از رانندگان نیز خواستار آموزش نکات امنیتی مورد نیاز در هنگام مواجه شدن با این حملات توسط اداره آگاهی ناجا به کاربران جاده شده است.

وی همچنین پیشنهاد داد محورهای نا امن مورد بررسی قرار گیرد و گشت شبانه روزی در این مسیرها دایر شود و یا این که از تردد شبانه ناوگان بار کشور در این محورها جلوگیری شود.

سه فیلم پیوست را که رانندگان از سرقت و سنگپرانی به کامیون های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند ببینید:   

 

در فیلم زیر چند نفر در جاده انار به کامیون ها سنگپرانی کرده و شیشه های آنها را شکسته اند:

 

فیلم زیر مربوط به جاده کهنوج و سنگپرانی به تعداد زیادی کامیون در این مسیر است:

 

در فیلم زیر مشاهده می شود جعبه ابزار یک کامیون در جاده کرمانشاه به کامیاران مورد سرقت واقع شده است. راننده می گوید سارقان مجهز به باتوم و اسپری فلفل  و ملبس به لباس سیاه بوده اند:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس حسین پور 1 0

    فقط مجوز حمل سلاح به راننده ها باید داده بشه تا یکی دیگه جرعت اخاذی نداشته باشه

  • ناشناس 0 0

    ایران مگر امارات است که بشود در تمام جاده هایش نیروهای انتظامی امنیتی مستقر کرد و گشت راه انداخت ؟ نیروهای فعلی و سطح امکانات 10 برابر هم بشه باز نمی شه در همه جاده ها حضور مستمر داشت راه حل اینه که یکسری شرکت های دانش بنیان را وسط بیارید این ها می توانند چادرهایی تولید کنند که وقتی روی بار کشیده می شه براحتی پاره نشه سیستم های امنیتی را حتی روی ناوگان قدیمی تعریف کنند که حداقل در از بیرون باز نشه می توانند کرکره های مشبک مشابه خاصیت فلز تولید کنند که این ها بیرون اتاق و روی شیشه های راننده و شاگرد نصب بشن راننده از جاده ایی تردد می کرد که احتمالا ناامنه این دو کرکره مشبک طرفین را پایین دهد و قفل کند این سیستم ها برقی هم می تونه باشه نصب دوربین طرفین خودرو هم کارسازه حتی برای شیشه جلو هم می شه فکرهایی کرد حتی می شود سیستم های مثل شوکرهای برقی روی خودروها نصب کرد که دزد چه در حین حرکت چه ایستاده بالای قسمت بار رفت با شوک الکتریکی ازش پذیرایی بشه این اتفاقات ریسک دزدی را بشدت بالا می بره و دزدان را دچار آسیب و حتی مرگ می کنه شما فکر کنید دزدی که در حین حرکت روی قسمت بار می ره اگر بهش برق وارد بشه و روی جاده بیفته چه بلایی سرش می آد ؟ قطعا راهگشاست این کارها از عهده دانش بنیان ها برمی آد وزارت راه و شهرسازی باید امثال معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های برتر را دعوت به همکاری کند همچنین این وزارتخانه باید شروع به ساخت متل ها و پارکینگ ها در ورودی شهرها بکنه که راننده های ترانزیت و بیابان حتی الامکان شب ها رانندگی نکنند و خودروی خود را جای امن پارک کنند اگر بخش خصوصی برای این امر وارد نشد خود دولت باید این کار مهم را انجام دهد .

  • راننده 1 0

    بدبخت راننده...! یعنی بدبخت‌تر و مظلوم‌تر از راننده در حال حاضر وجود نداره چون شغلش اندازه‌ی کار معدن سخته مثل یک سرباز سرمرز در خطره اما باید سی سال جان بده و تحمل کنه

  • ناشناس 1 0

    اصلا اسم نیروانتظامی رونبر چون هیچ وقت بموقع نخواهد آمد فقط سپاه پاسداران اگرسپاه نبودوجدانن کشورم نبود