| کد خبر: 240290 |

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خبر داد:

◄ برنامه‌ ریزی برای نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهری در سه ماه

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از اختصاص 20 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به نوسازی ناوگان تاکسیرانی در قم خبر داد.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از اختصاص 20 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به نوسازی ناوگان تاکسیرانی در قم خبر داد و گفت: در صورت اختصاص این مبلغ می‌توانیم 500 دستگاه تاکسی را طی سه ماه آینده نوسازی کرده و عمر ناوگان تاکسیرانی را کاهش دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر نیوز، علی نیک با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی و مشکلات و خطرات ناشی از این فرسودگی اظهار داشت: ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده بوده و نیاز به اقدامی جهادی در این حوزه داریم.

وی نوسازی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی را لازم و ضروری خواند و افزود: اگر برای نوسازی تاکسی‌ها بیش از این اقدامی انجام نشود، احتمال وقوع خسارات جبران‌ناپذیری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته اتحادیه تاکسیرانی کشوری ۷۰ فقره وام ۹ درصد را به قم اختصاص داد که با ۱۰۲ تاکسیداری که به‌صورت آزاد اقدام به نوسازی خودروی خود کردند توانستیم ۱۷۲ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی خبر داد و بیان کرد: در صورت اختصاص این مبلغ می‌توانیم ۵۰۰ دستگاه تاکسی را طی سه ماه آینده نوسازی کرده و عمر ناوگان تاکسیرانی را کاهش دهیم.

نیک با ابراز تأسف از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت تاکسی طی دو سال گذشته تصریح کرد: سال ۹۸ قیمت تاکسی ۴۷ میلیون تومان بود، درحالی‌که امسال همان خودرو ۱۶۰ میلیون تومان شده است و تاکسی‌داران نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کرده و نیاز به کمک دولتی دارند.

وی در پایان خدمات گسترده ناوگان تاکسیرانی را در حمل‌ و نقل عمومی شهر یادآور شد و گفت: باوجود کرونا در نیمه شعبان و اربعین سال گذشته خدمات گسترده‌ ای به مردم ارائه شد و امیدواریم قبل از آغاز سفرهای مردم و کاهش محدودیت‌ های بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.