| کد خبر: 240246 |

هواپیمای غول‌پیکر دوزیست چینی با موفقیت آزمایش شد

شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) روز پنجشنبه اعلام کرد که هواپیمای دوزیست و بزرگ چینی با نام AG۶۰۰-۱۰۰۳ نخستین آزمایش خود را با موفقیت به پایان رساند.

تین نیوز

شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) روز پنجشنبه اعلام کرد که هواپیمای دوزیست و بزرگ چینی با نام AG600-1003 نخستین آزمایش خود را با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، این شرکت گزارش داد که این اجرای آزمایشی به ترتیب در موتورهای شماره 1، 2، 3 و 4 انجام شد که سیستم در شرایط خوبی قرار داشت و نشانگر پارامترها نیز طبیعی به نظر می‌رسید.

این هواپیمای چند منظوره دوزیست یکی از ارکان کلیدی تجهیزات هوانوردی در سیستم نجات اضطراری چین است. این هواپیما که توسط شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) توسعه یافته است، نیازهای آتش‌نشانی، ماموریت‌های نجات دریایی و سایر عملیات‌های نجات اضطراری و حیاتی را برآورده می‌کند. 

مونتاژ این هواپیما در 26 دسامبر 2021 به پایان رسید و آزمایش‌های سیستم‌هایی از جمله کنترل قدرت و عملیات هیدرولیک به پایان رسید. بازرسی از سیستم سوخت موتور، سیستم هیدرولیک و سایر عملکردهای مرتبط نیز قبل از اجرای آزمایشی انجام شد.

گروه رسانه ای چین گزارش داد که پس از AG600-1003، دو هواپیمای AG600 دیگر مونتاژ نهایی را در سال جاری تکمیل خواهند کرد.

خط تولید هواپیمای AG600 در شهر «جوهای» است که در استان گوانگ‌دونگ واقع شده‌ است. طول این هواپیما 37 متر(121 فوت) و طول بال‌های آن 39 متر(128 فوت) اعلام شده است. سخنگوی مرکز صنعت حمل و نقل هوایی چین گفت که این هواپیما تقریباً به بزرگی یک بوئینگ 737 است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.