| کد خبر: 240223 |

◄ چرا همکاری بین معادن و صنایع فلزی با صنعت ریلی مهم است؟

در مجموع این همکاری می تواند تحول اساسی در صنعت ریلی کشور به دنبال داشته باشد اما به شرط درک متقابل مسئولان و مدیران ذیربط در وزارت صمت و وزارت راه و شرکت راه‌آهن و شرکت توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل و وجود روحیه حمایت و هدایت در مسئولان دولتی در مواجه با ورود بخش خصوصی.

تین نیوز

به دنبال طرح پیشنهادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت ریلی کشور یک کارشناس حمل و نقل، همکاری بین معادن و صنایع فلزی با صنعت ریلی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، سید مرتضی ناصریان دلایل متعددی برای اهمیت این همکاری برشمرد و گفت: یکی از دلایل اهمیت این همکاری آن است که نوع بارهای معادن و صنایع بزرگ مناسب برای حمل ریلی است زیرا بارهایی با مقیاس بالاست.

وی افزود: همچنین بسیاری از شرکت های معدنی و صنایع فلزی در بورس فعال هستند و تراز مالی بسیار مناسب و درآمدهای قابل توجه دارند.

بیشتر بخوانید:

طرح شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی

این کارشناس در جمع متخصصان تین نیوز، تاکید کرد: دلیل دیگر اهمیت این همکاری آن است که اغلب بارهای فعلی راه‌ آهن ایران، بارهای معدنی است یعنی مشتری جدید و ناشناخته یا شرکای جدید نیستند.

وی عنوان کرد: دلیل بعدی آن است که راه‌ آهن ایران برای حمل بارهای معدنی با تقاضای فراوان روبه رو است که به علت کمبود ناوگان یا زیربنا ظرفیت حمل آنها فراهم نیست یا مشکلات و ناهماهنگی‌ ها موجب تقلیل بهره‌ وری از امکانات موجود شده است.

به گزارش تین نیوز، ناصریان گفت: همچنین توسعه خطوط ریلی بنا به سفارش صاحبان بار از احداث خطوط کم ترافیک یا فاقد اولویت پیشگیری می‌ کند.

وی عنوان کرد: ضمن این که جذب بیشتر بارهای معدنی و فولاد به شبکه ریلی باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی جاده‌ ها و کاهش استهلاک شبکه جاده‌ ای می‌ گردد.

او ادامه داد: همچنین احداث برخی خطوط جدید یا دوخطه کردن محورهای پرترافیک سال هاست  به علت کمبود منابع مالی یا شروع نشده یا سال های طولانی در مرحله اجرا باقی مانده و تامین منابع مالی می تواند توسعه شتابان در توسعه شبکه را در پی داشته باشد.

 این کارشناس افزود: به طور مشابه تامین لکوموتیو که از گلوگاه‌ های کاری راه‌ آهن ایران محسوب می شود و واگن های باری که برای حمل بارهای مازاد ضرورت داشته باشد در صورت شراکت با معادن و فلزات با منابع مالی آنها فراهم خواهد شد.

ناصریان گفت: همچنین کمبود عملکرد ریلی از دلایل تردید مسئولان در حمایت کافی از راه‌ آهن بوده و ورود متقاضی حمل به پروژه‌ های زیرساخت و ناوگان ریلی موجب دلگرمی مسئولان و حمایت جدی آنها از این همکاری می شود.

او عنوان کرد: انجام این همکاری نقش بخش خصوصی در صنعت ریلی را به طرز اصولی افزایش می دهد و نوید بخش ارتقای  صنعت ریلی خواهد بود.

این کارشناس تاکید کرد: در مجموع این همکاری می تواند تحول اساسی در صنعت ریلی کشور به دنبال داشته باشد اما به شرط درک متقابل مسئولان و مدیران ذیربط در وزارت صمت و وزارت راه و شرکت راه‌آهن و شرکت توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل و وجود روحیه حمایت و هدایت در مسئولان دولتی در مواجه با ورود بخش خصوصی.

ناصریان خاطرنشان کرد: تنها با رعایت این شرایط  اهداف این همکاری تحقق می یابد و از تاخیرهای بیجا و دلسردکننده پرهیز می شود  بنابراین وجود ستاد ویژه در وزارت راه برای این مهم ضرورت دارد تا ضمن پیگیری مستمر موضوع، تصمیمات به موقع اتخاذ شود و تنگناهای احتمالی چاره‌ جویی شود.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات پیشنهاد تاسیس شرکت های پروژه محور با مشارکت 35 تا 45 درصدی مردم از طریق فروش سهام در بورس، 35 درصدی ذی نفعان (شرکت های توسعه معاون و فلزات فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن گهر زمین) و 20 تا 30 درصدی شرکت راه آهن را ارایه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.