| کد خبر: 240203 |

عملیات احداث راه آهن اردبیل - میانه تسریع می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته، جذب اعتبارات مصوب از محل سفر رئیس جمهور به پروژه راه آهن اردبیل - میانه تسریع و عملیات اجرایی قطعات، در گلوگاه‌های این پروژه سرعت می گیرد.

تین نیوز

سید حامد عاملی پنجشنبه شب در حاشیه تماس تلفنی با خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تلاش می‌شود با جذب این اعتبارات، قسمت‌های عقب افتاده ابنیه و گلوگاه‌های پروژه سرعت گیرد..

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دی ماه گذشته در جریان بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه گفته بود که  این پروژه 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیرسازی آن تا ۹۰ درصد می باشد.

به گفته وی ،  ۱۰۳ کیلومتر از راه آهن اردبیل- میانه ریل گذاری شده  و  ایستگاه‌های مسیر هم ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرده بود که  با توجه به روند مناسب اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه، این پروژه نیمه اول سال آینده قابل افتتاح است.

پروژه راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت در حال اجراست.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۳ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی به اتمام رسیده  و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.