| کد خبر: 240198 |

◄ اتمام پنج ساله خط ۲ مترو اصفهان به شرط تامین منابع مالی

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: طبق استاندارد جهانی اگر هزینه احداث هر کیلومتر مترو را 50 میلیون دلار در نظر بگیریم، در صورت پرداخت خسارت آلودگی هوا به شهر اصفهان، می‌توان خط دو مترو را طی دو الی سه سال آینده تکمیل کرد.

تین نیوز

سید محسن واعظی‌فر صبح امروز سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM مترو اصفهان به ایستگاه شهید خرازی، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد شهدا  اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان به طول 24 کیلومتر از شهرک امام حسین(ع) در شمال خیابان زینبیه آغاز و با 23 ایستگاه به سمت غرب اصفهان حرکت کرده و به میدان امام حسین(ع) خمینی‌شهر ختم می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، وی افزود: اجرای 14 کیلومتر خط دو مترو با 16 ایستگاه در دستور کار است که اکنون 13 ایستگاه آن در حال اجرا است و 3 ایستگاه دیگر نیز در شرف انعقاد قرارداد با پیمانکاران است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان عنوان کرد: با استفاده از دستگاه تی بی ام خط یک، حفاری خط دو مترو را از شمال آغاز کردیم و تاکنون 48 کیلومتر حفاری شده و به ایستگاه لاله رسیده است.

واعظی‌فر خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز حفاری تی بی ام غربی آغاز شده و ظرف چند ماه آینده به ایستگاه شاهد می‌رسد.

وی ادامه داد: از طرف غرب نیز حفاری از ایستگاه شهید حجازی آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی در ایستگاه ابن‌سینا هر سه دستگاه‌های تی بی ام به هم رسیده و خروج پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه در خصوص اهمیت مترو سخن زیاد گفته‌ شده است، خاطرنشان کرد: در برنامه بودجه، مدت زمان اجرای خط دو قطار شهری هفت‌ساله دیده ‌شده، این در حالی است که طبق آخرین آمار حدود 17.5 درصد پیشرفت داشته است.

واعظی فر اظهار کرد: در سال 2021 بانک جهانی میزان خسارت آلودگی هوا به شهر تهران را دو میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرده است که چنانچه بخواهیم این میزان را با جمعیت اصفهان محاسبه کنیم، تقریبا 500 میلیون دلار خسارت بابت آلودگی هوا باید به شهر اصفهان پرداخت شود.

وی ادامه داد: طبق استاندارد جهانی اگر هزینه احداث هر کیلومتر مترو را 50  میلیون دلار در نظر بگیریم، بر اساس میزان خسارت آلودگی هوا، می‌توان خط دو متروی اصفهان را طی دو الی سه سال آینده تکمیل کرد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تاکید کرد: خسارت ناشی از آلودگی هوا، اهمیت مترو را بیش‌ازپیش مشخص می‌کند، چراکه آلودگی هوا هزینه‌های پنهان زیادی را بر دوش دولت‌ها و مدیریت شهری در عرصه سلامتی و پزشکی، اجتماعی و... قرار می‌دهد.

واعظی‌فر متذکر شد: سازمان قطار شهری اصفهان این توان را دارد که در صورت همت دولتمردان و مدیریت شهری در تأمین منابع مالی لازم، خط دو متروی اصفهان را ظرف چهار الی پنج سال آینده تکمیل کند

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.