| کد خبر: 240195 |

نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران در هفته‌های پایانی سال نقل محفل شهرداری و شورای شهر است و آنطور که گفته شده قرار است طبق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، نرخ کرایه ها حداکثر ۲۵ درصد افزایش یابد.

تین نیوز

حمل و نقل عمومی تهران با وجود کمبود و فرسودگی ناوگان، همچنان مورد اقبال شهروندان برای مسافرت های درون شهری است و از این رو تغییر کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی به طور مستقیم بر هزینه های زندگی اقشار مختلف تاثیر می گذارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هرچند بر اساس قوانین بالادستی، سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر باید به ۷۵ درصد برسد اما اکنون ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اعم از تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شبکه ریلی حدود ۵۱ درصد سهم جابجایی شهروندان را در شهر برعهده دارد که این کاستی ریشه در کمبود منابع مالی شهرداری دارد.

در این پیوند رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران روز جمعه درباره نرخ کرایه‌ها در سال آینده به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرچند لایحه شهرداری درباره افزایش نرخ کرایه ها به دست شورای شهر نرسیده است اما تلاش می‌شود بیشتر از ۲۵ درصد نرخ ها افزایش نیابد.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: البته قیمت تمام شده برای رانندگان بخش خصوصی از جمله تاکسی ها و بخش حمل و نقل بیشتر از ۲۵ درصد افزایش داشته است و از این رو برای جبران هزینه های مازاد بر ۲۵ درصد، انجام تبلیغات محیطی برای رانندگان پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس ضوابطی که در قالب بودجه سال آینده شهرداری تصویب خواهد شد، رانندگان می‌توانند روی سقف تاکسی ها و روی بدنه تاکسی ها تبلیغات داشته باشند تا بخشی از هزینه‌های خود را جبران کنند.

 امسال نرخ بلیت‌های مترو تهران  حداکثر ۲۵ درصد، نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی تا سقف ۳۵ درصد و نرخ کرایه‌های تاکسی تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.