| کد خبر: 240143 |

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی؛

◄ تا ۲ ماه آینده بلیت فروخته‌ایم

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی گفت: شرکت‌های هواپیمایی امکان اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را ندارند زیرا تا 2 ماه آینده بلیت فروختند.

تین نیوز

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی گفت: شرکت‌های هواپیمایی امکان اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را ندارند زیرا تا 2 ماه آینده بلیت فروختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عباس شیراوژن روز گذشته از تصویب کاهش ظرفیت پروازهای داخلی به ۶۰ درصد صندلی‌های هواپیما در ستاد ملی کرونا تا دو هفته آینده خبر داد.

در این راستا یک مقام مسئول صنعت هوانوردی با بیان اینکه نمی‌توان در خصوص پروازهای داخلی تصمیمات آتی اتخاذ کرد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی تا یکی، دو ماه آینده بلیت‌ها را فروخته‌اند و اگر قرار به پس دادن بلیت‌ها باشد، مردم و مسافران اذیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید با مسئولان حوزه هوانوردی مشورت می‌شد، افزود: آبان سال گذشته ظرفیت پروازهای داخلی به ۶۰ درصد کاهش یافت، از یک ماه قبل به ایرلاین‌ها اعلام شد و بیش از یک ماه طول کشید تا این کاهش ظرفیت در پروازها اعمال شود.

این مقام مسئول در صنعت هوانوردی با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش ظرفیت پروازهای داخلی هنوز به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نشده است، تصریح کرد: گذشته از عدم امکان اجرای این مصوبه، بارها گفته شده که محدودیت مسافر گیری در پروازها، علمی نیست؛ به این معنا که گزارشی تاکنون از انتقال کرونا در بین افرادی که در کنار هم در هواپیما نشسته‌اند، اعلام نشده است. در دو سال اخیر که کرونا شیوع یافت، حتی در کشورهایی که شرایط انتقال این بیماری بدتر از ایران بود، محدودیت مسافر گیری در پروازها اعمال نکردند.

این منبع آگاه در صنعت هوانوردی تأکید کرد: در حال حاضر امکان استرداد بلیت‌های خریداری شده، نیست.

وی در خصوص اینکه اگر قرار بر اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش ظرفیت پروازهای داخلی باشد، قیمت بلیت چه سرنوشتی خواهد داشت؟ گفت: اگر ظرفیت کاهش یابد، ممکن است قیمت‌ها بیشتر شود اما از سقف نرخ‌نامه فعلی بالاتر نخواهد رفت و ایرلاین‌ها اقدام به فروش بلیت نزدیک به سقف قیمت‌های اعلامی در نرخ‌نامه مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.