| کد خبر: 240061 |

◄ زمان ثبت‌نام سفرهای نوروزی عراق و سوریه اعلام شد

رییس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام سفرهای زیارتی نوروزی عراق و سوریه از ۳۰ بهمن‌ماه خبر داد.

تین نیوز

رییس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام سفرهای زیارتی نوروزی عراق و سوریه از ۳۰ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان با یادآوری این‌که اعزام زائران ایرانی به سوریه از حدود یک ماه قبل به صورت محدود آغاز شده که با اقبال متقاضیان نیز مواجه شده است، افزود: در این مدت بیش از ۵۰۰ نفر از هموطنان عازم این سفر شده‌اند.

او با اشاره به حمایت وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در سفر اخیر به سوریه از ورود سایر شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال و بازگشت زائران ایرانی، گفت: با توجه به این مساعدت و قراردادهای جدیدی که با طرف سوری درباره حمل و نقل و اسکان بسته شده است، اصلاح و کاهش قیمت‌های این سفر مدنظر قرار گرفت.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: در قراردادهای جدید اقامت سه شب به حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و اقامت چهار شب به ۸ میلیون ۳۰۰ هزار تومان رسیده است که به ترتیب برای سفر سه شب اقامت ۹۹۸ هزار تومان و برای چهار شب بیش از یک میلیون تومان کاهش نرخ خواهیم داشت.

او تاکید کرد: این برنامه‌ریزی و اقدام با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب و درخور شأن و منزلت زائران انجام می‌شود.

رشیدیان گفت: این اصلاح قیمت در دور بعدی اعزام‌ها اجرایی می‌شود و زائران با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب و درخور شأن و در کمال امنیت، عزت، کرامت و سلامت عازم این سفر می‌شوند.

او همچنین با اشاره به پیش ثبت‌نام سفرهای سوریه، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در این مرحله برای اعزام تا تاریخ ۲۵ اسفندماه نام‌نویسی کرده‌اند که این افراد برای ثبت‌نام نهایی به نزدیکترین دفتر زیارتی محل سکونت خود معرفی می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: مرحله بعدی، پیش ثبت‌نام و نام‌نویسی برای اعزام‌های نوروزی سفرهای زیارتی سوریه و عتبات عالیان عراق است که مقرر شده از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شود و اطلاع‌رسانی لازم در این‌باره و شرایط پیش ثبت‌نام و اعزام‌های نوروزی اعلام خواهد شد.

رشیدیان درباره ظرفیت پذیرش زائر برای سفرهای نوروزی عراق و سوریه گفت: از طریق پیش ثبت‌نام به نوعی تعداد متقاضیان و ظرفیت سنجی‌های لازم انجام می‌شود و بعد از مشخص شدن ظرفیت‌ها، نحوه اعزام و هزینه‌ها اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش بر آن است با تمهیدات اندیشیده شده، قیمت‌ها را در این بازه زمانی مدیریت کرده و افزایش نرخی نداشته باشیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با توجه به قراردادهایی که با دولت‌های عراق و سوریه و دست‌اندرکاران ذی‌ربط برای اعزام زائران بسته شده است، کشور متبوع وظیفه تأمین امنیت و حفظ عزت و کرامت زائران را برعهده دارد و در موضوع سلامت نیز با هماهنگی وزارت بهداشت و هلال‌احمر پروتکل‌های مربوط به زیارت و اعزام زائران، تهیه شده و آن را در اختیار کشورهای مقصد قرار داده‌ایم. این پروتکل‌ها در همه زمینه‌ها اعم از اعزام، تشرف به اماکن زیارتی، حمل و نقل، تغذیه، تدارکات، اسکان، بازگشت و ... تعریف شده و امید است با رعایت این تمهیدات، مسأله خاصی پیش نیاید.

رییس سازمان حج و زیارت درباره کارت واکسیناسیون کرونای زائران نیز گفت: تمام زائران موظفند کارت واکسیناسیون خود را از سامانه وزارت بهداشت دریافت و ارائه کنند، ضمن آن‌که داشتن تست منفی کرونا چه در زمان عزیمت و چه در زمان بازگشت الزامی است.

رشیدیان بر رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی متقاضیان تاکید کرد و افزود: تمام این افراد برای پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی از سامانه‌های اعلام‌شده اقدام کنند و از مراجعه حضوری به طور جدی پرهیز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.