| کد خبر: 240053 |

◄ اجرای آسفالت حفاظتی در ۲۰۴ کیلومتر از جاده‌های بوشهر

برای نخستین بار براساس قراردادی آسفالت حفاظتی (اسلاری سیل) در ۲۰۴ کیلومتر از جاده های این استان اجرا می‌شود.

تین نیوز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برای نخستین بار براساس قراردادی آسفالت حفاظتی (اسلاری سیل) در ۲۰۴ کیلومتر از جاده های این استان اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز، عبدالکریم اخترشناس افزود: بر این اساس ۷۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی شمال، ۷۵ کیلومتر از راه‌های جنوب و ۵۷ کیلومتر از محورهای فرعی این استان زیر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل می‌روند.

وی یکی از روش‌های نگهداری و مرمت آسفالت راه‌ها را استفاده از روش اسلاری سیل عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با هدف بهبود وضعیت راه های ارتباطی اجرا شده و  امیدواریم در کوتاه‌ترین بازه زمانی به بهره برداری برسد.

اخترشناس سرعت بالا در اجرای عملیات، کاهش هزینه این نوع آسفالت نسبت به آسفالت‌های گرم و کاهش مصرف قیر را از مزایای استفاده از آسفالت حفاظتی اسلاری سیل عنوان کرد.

وی گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه مهم راهداری در استان بوشهر پیش بینی شده است.

 اخترشناس اضافه کرد: ترمیم به موقع رویه آسفالتی از بروز خسارت‌های مالی و هزینه‌های اضافی جلوگیری و به جای روکش مجدد با روش های ارزان‌تری رویه راه ترمیم و در بودجه صرفه جویی می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در باره نیاز اعتباری راه‌های استان بوشهر افزود: به طور کلی ارزش سرمایه‌های موجود این استان در بخش راه ۲۰ هزار میلیارد تومان و برای حفظ این راه‌ها سالانه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این درحالی است که سالانه تنها ۲۵ درصد این میزان اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی امکان نگهداری از راه‌های استان خیلی سخت انجام می‌شود و به همین دلیل تنها جاده‌های اضطراری و به صورت موردی ترمیم راه‌ها انجام می‌شود.

اخترشناس گفت: طول کل راه‌های استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه‌ اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴هزار و ۲۰۰ دهانه پل اعلام کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.