| کد خبر: 240034 |

◄ انجمن ها؛ جایی برای دفاع از راننده و کامیوندار یا سدی در مقابل آنها

16 روز از موعد مقرر برای اجرای بخشنامه ۱۶۱۵۰۰/۷۴/۱ در خصوص وعده محاسبه کمیسیون شرکت ها به صورت سیستمی، این بخشنامه اجرا نشده است.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار با طرح این پرسش که مگر حمل و نقل چند درصد سود دهی دارد که ۱۹ درصد آن فقط به علت عدم اجرای 2 بخشنامه نادیده گرفته شود، گفت که با وجود گذشت  ۱۶ روز از موعد مقرر برای اجرای بخشنامه ۱۶۱۵۰۰/۷۴/۱ در خصوص وعده محاسبه کمیسیون شرکت ها به صورت سیستمی، این بخشنامه اجرا نشده است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را خطاب به مسئولان صنفی مرتبط با رانندگان و کامیونداران در شبکه های اجتماعی مطرح کرد و افزود: ۱۶ روز از موعد مقرر و عدم اجرای بخشنامه ۱۶۱۵۰۰/۷۴/۱ در خصوص وعده محاسبه کمیسیون شرکت ها به صورت سیستمی گذشت، متأسفانه به غیر از چند انجمن انگشت شمار و آن هم در حد فضای مجازی هیچ واکنشی ندیده و نشنیده ایم.

بیشتر بخوانید:

وی در بخش دیگری از این مطلب، عنوان کرد: از طرفی ۵۷۷ روز از بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ می گذرد و بی عملی مسئولان صنفی نسبت به این حق قانونی صنف، هر روز بر این روز شمار می افزاید.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با طرح این پرسش چرا اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی با وجود علم به تضییع حقوق رانندگان و کامیونداران خنثی و بی حرکت هستند، خاطرنشان کرد: مگر حمل و نقل چند درصد سود دهی دارد که ۱۹ درصد آن فقط به علت عدم اجرای این ۲ بخشنامه نادیده گرفته شود؟ بین ۱۰ تا ۲۰ درصد به خاطر عدم اعمال ضرایب مسافت در برخی استان‌ها و  ۲۵ درصد با اعمال ضرایب تطبیق.

خیرمند با انتقاد از افرادی که  با زد و بند در تصاحب جایگاه در کانون ها خود را به قله آمال و آرزوها رساندند، گفت: بعد از گذشت سه سال از تصویب  مصوبه ۲۰۹ چرا هنوز یک نرخ نامه بر اساس مسافت از دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نگرفته‌ اید؟ چرا  مهمترین و اصلی‌ترین رکن حمل و نقل برای کامیوندار و راننده که همان کرایه حمل است به حاشیه رفته است؟

به گزارش تین نیوز، او افزود: وقتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص اخذ عوارض جابجایی در موعود مقرر اقدام به اخذ حق قانونی خود می کند و هیچ مشکل فنی در سیستم پیدا نمی شود ولی نسبت به حقوق قانونی رانندگان حتی با صدور بخشنامه های مختلف، سستی می‌ کند از صد توهین هم بدتر است.

 وی به عنوان نمونه به چند مورد از نحوه محاسبه کرایه های حمل کالا در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: در استان خراسان جنوبی مسئولان به نماینده صنف می‌ گویند ضریب مسافت چیست و از  این ضریب را از کجا آورده اید؟ ما چنین چیزی در تن کیلومتر نداریم، در خراسان رضوی (شهرستان خواف) نیز نرخ حمل بعضی از مسیرها  تا ۴۰ درصد زیر نرخ واقعی به عنوان نرخ تن کیلومتر در سیستم بارگذاری شده و در برخی شهرهای شمالی می گویند تن کیلومتر اینجا نیامده است.

خیرمند با بیان این که انجمن ها به جای دفاع از حقوق صنفی تبدیل شده‌ اند به سدی در مقابل رسیدن صنف به حق خود، عنوان کرد: وقتی به خاطر عدم آگاهی نسبت به محاسبات با پذیرش نرخ جعلی به اسم تن کیلومتر آن را به عنوان نرخ واقعی به رانندگان معرفی می کنند ، اگر هم راننده اعتراض کند، تمامی مراجع قانونی و ضابطان قضایی حرف نماینده صنف را فصل الخطاب می دانند ، چه میدانند که نماینده صنف خودش هم نمی‌داند این نرخ چطور محاسبه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    اگرانجمن ها می توانستندکاری انجام بدهند بعدازسه سال وعده دادن سختی کار وسنوات72تا80رادرست واجرایی می نمودند راننده واحد شهر بیست ساله بازنشته شده ولی راننده برون شهری سی سال هشت سال سابقه 72تا80نصف موجوداست حتی قبول ندارند بقیه راهم به نرخ روز واریز شود وهشت سال کامل شود پس بدانید انجمن فقط وجود دارد ولی کاری هم نمی تواند برای راننده انجام بدهد