| کد خبر: 239981 |

بنتلی لوکس ۵۳۶ اسب بخاری در خیابان ها

بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی را با قوای محرکه جدید به قدرت ۵۳۶ اسب بخار و بها ۲۰۸ هزار دلار به بازار عرضه کرده است، شاید این محصول تا پنج سال آینده تمام الکتریکی شود.

تین نیوز

خودروسازان اروپایی در پی تولید خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ هستند، خودروهایی که با هدف کاهش آلایندگی و مقابله با گرمایش زمین طراحی و تولید می شوند. بنتلی جز خودروسازانی هست که در دنیا محصولات لوکس طراحی و تولید می کند، محصولاتی که در عین زیبایی و لوکس بودن، قدرت بالایی برای حرکت اسپرت در خیابان ها و جاده ها دارد. یکی از مدل های لوکس این برند، فلاینگ اسپر است که نسل سوم این خودرو سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی رونمایی شد، این محصول به تازگی در چند نسخه خاص به بازار عرضه شده است، در این گزارش فلاینگ اسپر را بررسی فنی می کنیم:

در مدل هیبریدی این خودرو نه تنها لوگوی هیبرید در زیر گل‌گیر جلو دیده می‌شود. اما در ظاهر، هیچ تفاوت مشخصی با نسخه بنزینی ندارد

ظاهر فلاینگ اسپر

فلاینگ اسپر در ظاهر مشابه کوپه محبوب این خودروساز یعنی کانتیننتال است. پروفیل خودرو با خطوط تیز و شکسته مواجه شده که با فرم کمانی سقف که حالت کوپه به این خودرو داده است، در کنار خطوط تیز روی بدنه و هماهنگی میان تایر و بدنه، استایلی موقر به فلاینگ اسپر داده است. در مدل هیبریدی این خودرو نه تنها لوگوی هیبرید در زیر گل‌گیر جلو دیده می‌شود. اما در ظاهر، هیچ تفاوت مشخصی با نسخه بنزینی ندارد. زیرا دو چراغ گرد با گرافیک کریستالی و جلوپنجره مستطیل شکل بزرگ با خطوط تیز و کاپوت کشیده، چهره‌ای با پرستیژ خاص و اسپرتی را به نمایش می‌گذارد. اما در نمای عقب چراغ‌های مربع شکل با حرف B داخل آن و حجم‌پردازی خاص و شیب نسبتا ملایم ستون‌های C زیبای منحصربه‌فرد خود را نشان می‌دهد. اما خروجی اگزوزهای بیضی شکل دوبل در طرفین همان سبک طراحی نسخه‌های بنزینی را دارد. همچنین لازم بذکر است که رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی آلیاژی برای فلاینگ اسپرت هیبریدی نیز مانند نسخه‌های بنزینی دردسترس است.

بنتلی لوکس ۵۳۶ اسب بخاری در خیابان ها

 

جذابیت در کابین لوکس

در زمان ورود به کابین فلاینگ اسپر هیبریدی، با همان سبک طراحی لوکس و مدرن مواجه هستیم. البته ناگفته نماند که ترکیب بی‌نظیر چرم باکیفیت ناپا و چوب دراگون و نورپردازی زیبا LED در داخل کابین و سقف بزرگ پانوراما، فضای داخلی فلاینگ اسپر هیبریدی را دلنشین می‌کند. قرارگیری یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برا کلاستر(مقابل راننده) و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگر به صورت افقی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی فضای داخلی را مدرن جلوه می‌دهد. طراحی دسته دنده اسپرت و دکمه استارت کریستالی و غربیلک فرمان اسپرت اما لوکس با دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع که مشابه اگزوزهای خودرو تعبیه شده، جذابیت خاصی را به این فضا می‌بخشد. از مهم‌ترین آپشن‌های فلاینگ اسپر هیبریدی، می‌توان به دو ماساژور برای صندلی‌های جلو و ماساژور سفارشی برای سرنشینان عقب، صندلی راننده با ۱۲ حالت، صندلی سرنشین جلو با ۸ حالت، صندلی سرنشینان عقب با ۴ حالت، ۱۰ ایربگ، سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سامانه هشدار نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم شناسایی تابلوهایی راهنمایی و رانندگی، سیستم هشدار انحراف از مسیر و اگزوزهای فعال و... اشاره کرد.

بنتلی فلاینگ اسپر به یک موتور شش سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۲.۹ لیتری مزین شده به تکنولوژی تویین‌توربوشارژ دارد که می تواند ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید کند

۵۳۶ اسب بخار چگونه تولید می شود؟

قوای محرکه بنتلی فلاینگ اسپر را یک پیشرانه تمام آلمانی تشکیل می‌دهد. زیرا یک موتور شش سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۲.۹ لیتری مزین شده به تکنولوژی تویین‌توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم و هماهنگی با موتورالکتریکی سنکرون با مغناطیس دائم می‌تواند توانی برابر ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. موتورالکتریکی می‌تواند به تنهای ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که به صورت ترکیبی ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را ایجاد می‌کند. گیربکس ۸سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌کند تا در ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. باتری لیتیوم-یونی ۱۸ کیلووات ساعتی نیروی لازم موتورالکتریکی را تامین می‌کند. این خودرو قرار است با بها ۲۰۸ هزار دلاری به بازار عرضه شود.

بنتلی لوکس ۵۳۶ اسب بخاری در خیابان ها

 

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.