| کد خبر: 239934 |

پروژه راه آهن بوشهر تعطیل شد

کارگاه پروژه راه آهن بوشهر در شرایطی تعطیل شد که طی ماههای اخیر وعده های مختلفی از سوی مسئولان کشوری و استانی درباره فعال شدن این پروژه رسانه ای شده بود.

تین نیوز

کارگاه پروژه راه آهن بوشهر در شرایطی تعطیل شد که طی ماههای اخیر وعده های مختلفی از سوی مسئولان کشوری و استانی درباره فعال شدن این پروژه رسانه ای شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از عصر ایران از خلیج فارس؛ پروژه راه آهن بوشهر- شیراز- عسلویه سال 86 در دولت نهم اجرایی شد، ولی روند آن کند و در سالهای پایانی دولت احمدی نژاد متوقف شد. 

در دی ماه 97 با حضور محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی، قطعه 10 راه آهن بوشهر- شیراز در محدوده شهرستان تنگستان کلنگ زنی شد تا بارقه های امید برای فعال شدن این پروژه بیشتر شود.
 
در مهرماه سال جاری نیز سید ابراهیم رییسی در حاشیه سفر استانی اش به بوشهر در محل کارگاه راه آهن استان حضور یافت و گفت: این راه آهن پس از 14 سال فقط 20 درصد پیشرفت دارد که پذیرفتنی نیست، از این رو مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.
 
پس از سفر رییس دولت سیزدهم، از استاندار تا نمایندگان مجلس یکی از دستاوردهای آن را شتاب در راه آهن دانستند، اما حالا خبر رسیده که با 200 نیروی فعال در کارگاه این پروژه تسویه حساب و در آستانه عید به مرخصی فرستاده شده اند.
 

پول ندادند و پیمانکار تعطیل کرد

شیری از نیروهای پیمانکاری قطعه 10 راه آهن بوشهر به «خلیج فارس» گفت: بخشی از اعتبار پروژه به صورت نقدی و بخشی هم اوراق خزانه است، پیمانکار برای تزریق نقدینگی به کارگاه، اوراق را با نرخ پایین تر فروخته و به پروژه تزریق کرده، ولی مدتهاست تعهد نقدی وزارت راه عملی نشده است.
 
وی ادامه داد: درحالی که انتظار می رفت پس از حضور رییسی در محل کارگاه راه آهن، شاهد تزریق اعتبار بیشتر و شتاب پروژه باشیم، ولی عملا تزریقی به پروژه صورت نگرفت، پیمانکار نیز وقتی دید ادامه این وضعیت امکانپذیر نیست، کارگاه را تعطیل کرد و حدود 200 کارگر را در آستانه عید به مرخصی فرستاد.
 
شیری که پیمانکار بخش تونل این پروژه است، تصریح کرد: من اصالتا آذربایجانی هستم و در استان های دیگر پروژه برای خودم دست و پا می کنم، پیمانکار اصلی هم با فروش بخشی از تجهیزات، بدهی اش را به بازار کمتر می کند، ولی حدود 200 کارگری که در هوای گرم فعالیت کرده و انتظار می رفت در شرایط کنونی که هوا مساعد شده بر حجم کارشان اضافه شود، بیکار شده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری عصر ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.