| کد خبر: 239921 |

◄ بوئینگ بزرگترین هواپیمای باری دوموتوره جهان را می‌سازد

بوئینگ در قالب قرارداد خود برای ساخت و تحویل ۵۰ هواپیمای جدید به هواپیمایی قطر از تولید هواپیماهای باری جدید ۷۷۷-۸ خبر داده که بزرگترین هواپیماهای باری دوموتوره جهان هستند.

تین نیوز

بوئینگ در قالب قرارداد خود برای ساخت و تحویل ۵۰ هواپیمای جدید به هواپیمایی قطر از تولید هواپیماهای باری جدید ۷۷۷-۸ خبر داده که بزرگترین هواپیماهای باری دوموتوره جهان هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، این هواپیماها همچنین دوربردترین هواپیماهای باری دوموتوره در دنیا محسوب می‌شوند. البته ظرفیت بارگیری هواپیماهای یادشده به اندازه هواپیماهای ۷۴۷-۴۰۰ باری است.

آخرین نوع از خانواده بوئینگ ۷۷۷ ایکس، مدل ۷۷۷-۸ باری است که تولید آن نتیجه درخواست سال ۲۰۱۹ هواپیمایی قطر از این شرکت برای ساخت هواپیمای باربری جدی ۷۷۷ ایکس به جای هواپیمای باربری به جای ۷۷۷ اف است.

از آنجایی که هواپیمایی قطر سومین شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی جهان از نظر تناژ پرواز است، بوئینگ قرارداد خرید ۳۴ جت جدید و ۱۶ فروند انواع دیگر هواپیما به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار را با آن منعقد کرد.

این قرارداد توسط استن دیل، رئیس و مدیر عامل شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ و اکبر آل باکر، مدیر اجرایی گروه قطر ایرویز، امضا شده است.

در تولید این هواپیما بیش از ۶۴۴ کیلومتر نوار کربنی مورد استفاده قرار گرفته است. برد این هواپیما به ۸۱۶۷ کیلومتر و ظرفیت حمل بار ان به ۱۱۸ تن می‌رسد و قدرت رانش هر یک از موتورهای GE۹X آن صدهزار پوند است که ده درصد بیشتر از مدل‌های قبلی هواپیماهای بوئینگ است. تحویل این هواپیماها در سال ۲۰۲۷ انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.