| کد خبر: 239912 |

◄ بحران در صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور

صنعت هوانوردی غیر نظامی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد.

تین نیوز

 خلبان هواپیمای بوئینگ شرکت ایران ایر که در سانحه هوایی ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، در پرواز شماره ۷۴۳ مسکو - تهران هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را بدون چرخ دماغه، در فرودگاه مهرآباد به سلامت بر زمین نشاند در گفت و گو با یک فعال رسانه ای عنوان کرد: صنعت هوانوردی غیر نظامی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، کاپیتان هوشنگ شهبازی گفت: روزی که از خواب بیدار شده و خبر سانحه ای را نمی شنوم بسیار خوشحال می شوم چون صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور در حالت بحرانی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر نسل چهارم و پنجم هواپیماهایی که ساخته می شوند آن قدر دقیق بوده و از تکنولوژی خوبی برخوردار هستند که حتی اگر خلبانی بخواهد هواپیما را به زور به کوه بزند هواپیما ممانعت کرده و از خلبان اطاعت نمی کند.

به گفته او، ما به جای استفاده از نوع تکنولوژی ها از تکنولوژی 70 سال پیش استفاده می کنیم که نباید از آن انتظار زیادی داشت.

این خلبان عنوان کرد: هواپیمای ای تی آر  را 25 سال پیش خریداری کرده ایم، این هواپیما 25 سال پیشتر از آن ساخته شده و طراحی آن نیز مربوط به 25 سال قبل تر بوده است و ما هنوز از آن استفاده می کنیم.

به گفته کاپیتان شهبازی در سال 2015 درآمد امارات از صنعت هوانوردی 25 میلیارد دلار بود که با فروش یک سال نفت ایران برابری می کرد.

این خلبان در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد بازنشستگی اجباری از شرکتی که در آن فعالیت می کرد، گفت که در حالی که در دنیا فرود هواپیما بدون چرخ دماغه و بدون کوچکترین آسیب به مسافران و هواپیما را معجزه دانستند، رئیس مستقیم او حتی در یک کاغذ A4  هم از وی تشکر نکرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    زر حکیمانه زدند!
    یعنی ATR یا دیگر هواپیماهای مدل 25 سال قبل در هیچ کشوری پرواز نمی کند؟
    یعنی ATR ها و ایرباس های خریداری شده چند سال اخیر هم تکنولوژی قدیمی دارند؟
    بعضی ها فقط بلدند و یا فقط میخواهند حرف بزنند.