| کد خبر: 239908 |

◄ موافقت پاکستان با راه‌اندازی قطار مسافربری به ایران

مجلس سنای پاکستان امروز (دوشنبه) قطعنامه‌ای در حمایت از توسعه همکاری‌های ریلی با جمهوری اسلامی ایران و راه‌اندازی قطار مسافربری با هدف تسهیل تجارت و رفت و آمد مردم میان دو کشور همسایه تصویب کرد.

تین نیوز

مجلس سنای پاکستان امروز (دوشنبه) قطعنامه‌ای در حمایت از توسعه همکاری‌های ریلی با جمهوری اسلامی ایران و راه‌اندازی قطار مسافربری با هدف تسهیل تجارت و رفت و آمد مردم میان دو کشور همسایه تصویب کرد.

به گزارش تین نیوز از رسانه‌های دولتی پاکستان، قطعنامه‌ای مبنی بر اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی با همسایگان و لزوم گسترش ارتباطات مردمی توسط سناتور «ذیشان خانزاده» نماینده حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان در نشست روز دوشنبه مجلس سنای این کشور در اسلام‌آباد ارائه شد.

نمایندگان سنای پاکستان با حمایت از تقویت همکاری‌های ریلی منطقه‌ای به ویژه تعامل نزدیک با جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی قطار مسافربری کویته-زاهدان، قطعنامه‌ای پیشنهادی نماینده حزب حاکم را به اتفاق آرا تصویب کردند.

براساس این قطعنامه، سنای پاکستان از اهمیت حوزه ریلی آگاه است. و این مجلس به دولت توصیه می‌کند که برای توسعه ارتباط با کشورهای همسایه، درآمدزایی، ترویج تجارت و گردشگری مجلس باید برای راه اندازی قطارهای مسافری و باری اقدامات لازم را انجام دهد.

نمایندگان پارلمان پاکستان با تصویب قطعنامه مذکور از راه‌اندازی قطار مسافربری بین کویته و زاهدان برای تسهیل سفر  زائران، گردشگران به ویژه حمایت از رفت و آمد تجار بین دو همسایه و تقویت همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور حمایت کردند.

آنان همچنین ازسرگیری تردد قطار اکو و انتقال کالا از مقصد پاکستان به ترکیه از طریق مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران را مورد ستایش قرار دادند.

وزیر راه‌آهن پاکستان دیماه امسال طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد فعالیت مجدد قطار کانتینربر اکو میان اسلام‌آباد-تهران-استانبول را دستاورد بزرگی برای دولت متبوع خود دانست و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی و همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران زیر سایه قطار اکو در دستور کار جدی دولت پاکستان قرار دارد.

سناتور «اعظم خان سواتی» اظهار داشت: برنامه آتی ما اجرای طرح قطار مسافربری میان دو کشور و رساندن آن به ترکیه است، هرچند اکنون نمی‌توانیم زمان مشخصی برای این ایده اعلام کنیم اما مصمم به پیگیری آن خواهیم بود.

وی با ابراز اطمینان از نتایج پربار راه‌اندازی قطار کانتینربر اکو، تاکید کرد: زمان آن دور نیست که حرکت قطار مسافربری میان ایران و پاکستان زیر سایه کریدور ریلی اکو اتفاق خواهد افتاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.