| کد خبر: 239905 |

◄ تمهیدات متروی تهران برای مقابله با اومیکرون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تمهیدات صورت گرفته در این ناوگان را برای مقابله با موج جدید شیوع بیماری کرونا تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تمهیدات صورت گرفته در این ناوگان را برای مقابله با موج جدید شیوع بیماری کرونا تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به‌عنوان اولین بهره‌بردار مترو در کشور عملکرد پیشگیرانه خود در مقابل کرونا را از سال ۹۸ آغاز کرده و به طور مستمر ادامه داده است، گفت: باتوجه‌ به شیوع سویه‌های جدید بیماری کرونا شیوه‌نامه‌های اجرایی جدیدی با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا تدوین و ابلاغ شده است که روزانه به‌منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران با حساسیت و دقت، انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک توسط مسافران در کلیه اماکن مترو الزامی است و مقرر شده است که از این پس نظارت سخت‌گیرانه‌تری در این خصوص صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه مکاتبه‌هایی به‌منظور درخواست همکاری و ارائه راهکارهای مناسب در خصوص هوشمندسازی شناسایی مبتلایان به کرونا و افراد واکسن نزده با وزارت بهداشت انجام شده است افزود: به‌منظور امکان‌سنجی و ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط سامانه فروش بلیت با سامانه‌های وزارت بهداشت نیز مکاتبه‌های با معاونت فاوا شهرداری تهران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پایانه‌ها، تمامی ایستگاه‌ها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله‌برقی ها، پله‌های ثابت، صندلی‌ها و تمامی گیت‌ها و دستگاه‌های شارژ بلیت مسافری و اتاق‌های مادر و کودک روزانه در چند نوبت، نظافت و ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: امکان خرید بلیت‌های تک سفره و شارژ کارت بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس به‌صورت بر خط از طریق سامانه یا "اپلیکیشن تهران من" فراهم است و مسافران بهتر است به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از این طریق نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

شایسته اصل افزود: ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه با آنها در ارتباط هستیم سعی کردیم نحوه اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای مقابله با ویروس کرونا را همچنان در دستور کار قرار دهیم. شرکت بهره‌برداری متروی تهران در همین راستا نسبت به ارائه آموزش‌های شهروندی با نصب پوستر، بنر و تابلوهای آموزشی در ایستگاه‌ها و قطارها، پخش کلیپ‌های آموزشی از مانیتور ایستگاه‌ها و قطارها و همچنین پخش پیام‌های اطلاع‌رسانی از اتاق‌های کنترل در تمامی خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه اقدام می‌کند، همچنین بارگذاری اینفوگرافی‌های آموزشی در صفحه اینستاگرام و سایت شرکت بهره‌برداری مترو به آدرس http://metro.tehran.ir در جهت آموزش شهروندی انجام می‌شود.

 

بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، وی در پایان به موضوع بهبود وضعیت تهویه ایستگاه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین اشاره کرد و افزود: ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا در این شرکت با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از نمایندگان معاونت مهندسی و مدیریت‌های مراکز فرمان، کیفیت، سلامت، ایمنی و محیط‌زیست، موضوع ارائه الگوهای بهینه‌سازی عملکرد هواسازها را پیگیری می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.