| کد خبر: 239864 |

همزمان با دهه فجر انجام می شود:

◄ نصب و راه‌ اندازی سامانه‌ های توزین در حال حرکت

۳۸۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای در چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌ رسد.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران و در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰، در حوزه حمل و نقل،‌ افتتاح ۴۸۶ پروژه به ارزش 6 هزار و ۴۲ میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد که ۳۸۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کشور است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این گزارش سه پروژه هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ ای به تعداد ۳۳۵سامانه شامل پروژه‌ های ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ ای، نصب و راه‌ اندازی سامانه‌ های توزین در حال حرکت و سامانه پایش وضعیت راه با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان به بهره‌ برداری می‌ رسد.

همچنین ۳۵ پروژه احداث، تکمیل و محوطه‌ سازی پایانه‌ های مرزی با اعتبار ۱۵۴میلیارد تومان، ‌۹ پروژه احداث، تکمیل و بهسازی ساختمان و محوطه‌ سازی راهدارخانه مرکزی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان و سه پروژه تکمیل ساختمان و محوطه‌ سازی پاسگاه پلیس راه  به ارزش ۱۱میلیارد تومان و سه پروژه نمازخانه‌ های بین راهی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان افتتاح می‌ شود.

در ادامه افتتاحیه‌ های سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای در حوزه بهسازی و روکش آسفالت راه‌ های کشور،۱۰۵ پروژه به طول هزار و ۱۶۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۹۳ میلیارد تومان را شاهد خواهیم بود.

از تعداد ۳۸۸ پروژه این سازمان ۲۱۱ پروژه به طول ۶۷۱ کیلومتر به حوزه ساخت و نگهداری راه‌ های روستایی اختصاص دارد که با اعتباری بالغ بر۷۳۶ میلیارد تومان به انجام می‌ رسد؛ همچنین احداث ۱۹ مجتمع خدمات رفاهی و تیرپارک در راه‌ های کشور به ارزشی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار گرفته است.

گفتنی است؛ براساس این گزارش حمل و نقل جاده‌ ای در ۹ماهه سال جاری در حوزه جابه‌جایی مسافر داخلی،‌ ترانزیت کالا و جابه‌جایی بار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است؛‌ چراکه در حوزه جابه‌جایی مسافر داخلی ۷۴/۷ درصد،‌ در بخش ترانزیت کالا ۸۳ درصد و در بخش جابه‌جایی بار ۹۱ درصد را شاهد هستیم.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.