| کد خبر: 239858 |

◄ ۱۲ رام قطار برای تعمیرات به شرکت واگن‌سازی تهران منتقل شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در خصوص وضعیت تعمیرات اساسی قطارهای متروی تهران، همچنین خرید تجهیزات و قطعات داخلی و خارجی مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در خصوص وضعیت تعمیرات اساسی قطارهای متروی تهران، همچنین خرید تجهیزات و قطعات داخلی و خارجی مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت شهر، مهدی شایسته‌اصل در خصوص وضعیت فعلی اورهال قطارهای متروی تهران، اظهار کرد: یکی از موارد جدی که ناوگان مترو به آن نیاز دارد، اورهال قطارها به ویژه نسل DC است؛ در حال حاضر ۴۲ رام قطار DC فرسوده در خطوط یک و دو فعال هستند که از زمان اورهال و بهسازی آن‌ها گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در بودجه باید اتفاق می‌افتاد، اتفاق نیفتاده است و در حال پیگیری و رایزنی با اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس هستیم تا سهم بیشتری به مترو تخصیص پیدا کند؛ امید است که خروجی لایحه بودجه شهرداری ۱۴۰۱ و بودجه کل کشور ۱۴۰۱ به گونه‌ای باشد که شهروندان از خدمات‌رسانی شرکت مترو رضایت کامل داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ رام قطار بابت اورهال به شرکت واگن‌سازی تهران منتقل شده است، افزود: ظرفیت تعمیرات اساسی ناوگان مترو، محدود است و این‌گونه نیست که اگر منابع مالی هم آماده باشد، اورهال تمام قطارها در یک سال اتفاق بیفتد و حداکثر ظرفیت اورهال قطارها در سال برابر با ۱۸ رام است.

وی تاکید کرد: رسیدگی نکردن به مشکلات و انباشت آنها موجب شده تعداد قطارهای بیشتری نسبت به ظرفیت سالانه اورهال شود، و بر همین اساس نیاز است از منابع دیگری استفاده شود تا عادی‌سازی وضعیت متروی تهران به صورت ویژه انجام بگیرد.

شایسته‌اصل در خصوص خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط و ناوگان قطارها، گفت: لیست تجهیزات و قطعاتی که مورد نیاز شرکت مترو است، شامل قطعات تولید داخل و خارج است؛ لیست کامل تمام قطعات مورد نیاز تهیه شده است و شهردار تهران دستور ویژه‌ای در راستای تأمین آن صادر کرده است.

وی تصریح کرد: نحوه هزینه‌کرد تأمین قطعات مورد نیاز در حال بررسی است، چرا که بخشی از هزینه به صورت ریالی و بخشی دیگر ارزی است؛ قطعات خارجی که باید تهیه شود از چندین کشور مختلف است، و البته بخشی از تجهیزات مورد نیاز نظیر سیگنالینگ و ریل سوم در داخل کشور نیز تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ضمن اشاره به انجام مذاکرات شرکت بهره‌برداری مترو تهران با شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان ایرانی، خاطرنشان کرد: امیدواریم این شرکت‌ها با تکنولوژی در اختیار خود، به بهبود وضعیت مترو کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.