◄ ۱۲ رام قطار برای تعمیرات به شرکت واگنسازی تهران منتقل شد
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در خصوص وضعیت تعمیرات اساسی قطارهای متروی تهران، همچنین خرید تجهیزات و قطعات داخلی و خارجی مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در خصوص وضعیت تعمیرات اساسی قطارهای متروی تهران، همچنین خرید تجهیزات و قطعات داخلی و خارجی مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از سایت شهر، مهدی شایستهاصل در خصوص وضعیت فعلی اورهال قطارهای متروی تهران، اظهار کرد: یکی از موارد جدی که ناوگان مترو به آن نیاز دارد، اورهال قطارها به ویژه نسل DC است؛ در حال حاضر ۴۲ رام قطار DC فرسوده در خطوط یک و دو فعال هستند که از زمان اورهال و بهسازی آنها گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در بودجه باید اتفاق میافتاد، اتفاق نیفتاده است و در حال پیگیری و رایزنی با اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس هستیم تا سهم بیشتری به مترو تخصیص پیدا کند؛ امید است که خروجی لایحه بودجه شهرداری ۱۴۰۱ و بودجه کل کشور ۱۴۰۱ به گونهای باشد که شهروندان از خدماترسانی شرکت مترو رضایت کامل داشته باشند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ رام قطار بابت اورهال به شرکت واگنسازی تهران منتقل شده است، افزود: ظرفیت تعمیرات اساسی ناوگان مترو، محدود است و اینگونه نیست که اگر منابع مالی هم آماده باشد، اورهال تمام قطارها در یک سال اتفاق بیفتد و حداکثر ظرفیت اورهال قطارها در سال برابر با ۱۸ رام است.
وی تاکید کرد: رسیدگی نکردن به مشکلات و انباشت آنها موجب شده تعداد قطارهای بیشتری نسبت به ظرفیت سالانه اورهال شود، و بر همین اساس نیاز است از منابع دیگری استفاده شود تا عادیسازی وضعیت متروی تهران به صورت ویژه انجام بگیرد.
شایستهاصل در خصوص خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط و ناوگان قطارها، گفت: لیست تجهیزات و قطعاتی که مورد نیاز شرکت مترو است، شامل قطعات تولید داخل و خارج است؛ لیست کامل تمام قطعات مورد نیاز تهیه شده است و شهردار تهران دستور ویژهای در راستای تأمین آن صادر کرده است.
وی تصریح کرد: نحوه هزینهکرد تأمین قطعات مورد نیاز در حال بررسی است، چرا که بخشی از هزینه به صورت ریالی و بخشی دیگر ارزی است؛ قطعات خارجی که باید تهیه شود از چندین کشور مختلف است، و البته بخشی از تجهیزات مورد نیاز نظیر سیگنالینگ و ریل سوم در داخل کشور نیز تولید میشود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه ضمن اشاره به انجام مذاکرات شرکت بهرهبرداری مترو تهران با شرکتهای توانمند دانشبنیان ایرانی، خاطرنشان کرد: امیدواریم این شرکتها با تکنولوژی در اختیار خود، به بهبود وضعیت مترو کمک کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.