| کد خبر: 239853 |

درج قیمت تولیدکننده روی روغن موتور الزامی شد

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه ای، تولیدکنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی انواع محصولات خود اعم از دیزلی و بنزینی کرد.

تین نیوز

 عباس تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه ای، تولیدکنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی انواع محصولات خود اعم از دیزلی و بنزینی کرد. بر اساس این بخشنامه واحدهای تولید کننده عمده روغن موتور ( شرکت نفت بهران، سپاهان، پارس و شرکت نفت ایرانول) ملزم به درج قیمت تولیدکننده روی کالا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت صمت، معاون وزیر صمت در این بخشنامه تاکید کرده است: بر حسب ابلاغیه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی از سوی وزیر صمت و تصمیمات ستاد کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی در آذر ماه به منظور ایجاد شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت در بازار، تعدیل و واقعی نمودن قیمتها و اصلاح نظام توزیع کالا و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمامی واحدهای تولیدکننده روغن موتور مکلفند قیمت تولید محصولات خود را منطبق با مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/ وارداتی (درب کارخانه، عمده فروشی و خرده فروشی) با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده بر روی بسته بندی ارائه نمایند.

همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به تبع آن افزایش سفرها و جابجایی اقلام کالایی در سطح کشور انتظار می رود پالایشگاههای تولیدی ضمن اهتمام بر تولید و توزیع حداکثری محصولات خود، نسبت به رعایت قیمتهای مصوب با هماهنگی عاملین توزیع و صنوف مربوطه اقدام لازم معمول نمایند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار که در روزهای پایانی سال با افزایش عرضه و تقاضا روبرو شده به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان رعایت موارد فوق را از سوی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات روغن موتور لازم الاجراء می داند.

ضمناً نظارت بر بازار و روند فروش انواع روغن موتور در دستور کار بازرسان این سازمان و سازمان صمت استانها بوده، لذا درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت قیمت مصوب در هنگام فروش مراتب را در سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات (۱۲۴) این سازمان و سازمان صمت استانها اعلام نمایند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.