| کد خبر: 239799 |

پای خودروهای "تویوتا" به ماه باز می‌شو

شرکت تویوتا که خودروهایش روی زمین شناخته شده است قصد دارد خودروی بعدی را برای جایی خارج از این جهان و برای ماه بسازد.

تین نیوز

شرکت خودروسازی تویوتا با همکاری آژانس فضایی ژاپن قصد دارد یک کاوشگر برای ماه بسازد و این بخشی از اهداف بلندپروازانه آن برای زندگی روی ماه تا سال ۲۰۴۰ و فراتر از آن یعنی روی مریخ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیلی‌میل، این خودرو که ساخت آن با همکاری آژانس فضایی ژاپن آغاز شده "لونار کروزر"(Lunar Cruiser) نام دارد که نام آن برای ادای احترام به "لندکروزر" خودروی کاربردی و اسپرت تویوتا انتخاب شده است.

زمان زیادی تا ساخته شدن این خودرو باقی نمانده و قرار است "لونار کروزر" اواخر دهه ۲۰۲۰ رونمایی شود. این سطح‌نورد که شبیه به یک خودروی آر وی(RV) است می‌تواند دو نفر را به مدت ۱۴ روز در خود جای دهد تا به زندگی و کار بپردازند در حالی که از سطح ماه گذر می‌کنند.

پای خودروهای "تویوتا" به ماه باز می‌شود!

"تاکائو ساتو"(Takao Sato)، سرپرست پروژه "لونار کروزر" در تویوتا با اشاره به اینکه افراد در امنیت کامل در خودروها می‌خوابند، غذا می‌خورند و کار می‌کنند می‌گوید: چنین کاری را می‌توان در فضا نیز انجام داد. با رفتن به فضا ما شاید بتوانیم ارتباطات از راه دور و سایر فناوری‌هایی که برای زندگی انسان ارزشمند هستند را بهبود بخشیم.

پای خودروهای "تویوتا" به ماه باز می‌شود!

شرکت "گیتای ژاپن"(Gitai Japan) سرمایه‌گذاری که با تویوتا قرارداد دارد، یک بازوی رباتیک برای "لونار کروزر" ساخته است این بازو طوری طراحی شده که می‌تواند فعالیت‌هایی مثل بازرسی و نگهداری را به انجام برساند. انتهای این بازو قابل تغییر است بنابراین می‌تواند فعالیت‌هایی مثل کند و کاو، بلند کردن اجسام و جارو زدن را به انجام برساند.

"شو ناکانوسه"(Sho Nakanose)، مدیر اجرایی "گیتای" گفت که احساس می‌کند چالش‌های سفر به فضا برطرف شده است اما کار کردن در فضا هزینه‌بر بوده و برای فضانوردان خطرناک است بنابراین ربات‌ها در این مورد کارآمد خواهند بود.

پای خودروهای "تویوتا" به ماه باز می‌شود!

تویوتا که از زمان تاسیسش در دهه ۱۹۳۰ تاکنون نگران از دست دادن جایگاهش در عرصه تجاری به دلیل تغییرات به وجود آمده در گذر زمان بوده، در زمینه مسکن، ساخت قایق، جت و ربات‌ها دست به اقداماتی زده است.  

علاقه‌مندی ژاپنی‌ها به ماه نیز در حال گسترش است.

یک شرکت ژاپنی به نام "ispace" در حال کار بر روی ماه‌نوردها، سطح‌نشین‌ها و مدارگردهایی است که قرار است اواخر سال جاری روی ماه فرود بیایند.

"شینیچیرو نودا"(Shinichiro Noda) مهندس تویوتا با بیان اینکه در مورد پروژه سفر به ماه هیجان‌زده‌ است گفت که ماه ممکن است منابع ارزشمندی برای حیات در زمین فراهم کند. او افزود: ماموریت‌ ما فرستادن خودروهایمان به ماه است. تویوتا تقریبا در همه‌ جای جهان وسیله نقلیه دارد اما این بار هدف رسیدن به مکان‌هایی است که تاکنون به آنها نرفته‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.