| کد خبر: 239741 |

◄ 3.5 برابر شدن حمل ریلی کالاهای اساسی خراسان رضوی

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: حمل گندم و نهاده های دامی به خراسان رضوی از طریق راه آهن طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مصطفی نصیری ورگ  افزود: در این مدت ۲۸۰ هزار تن کالای اساسی شامل ۱۷۰ هزار تن گندم و ۱۱۰ هزار تن نهاده دامی از بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی به خراسان رضوی حمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: انبارهای جهاد کشاورزی در محدوده باغچه شهرستان تربت‌حیدریه و سیلوی مشهد به شبکه ریلی متصل هستند.

مدیرکل راه آهن خراسان، ریل پسند بودن بار و امکان بارگیری و تخلیه آن را مهمترین شاخصه حمل کالا از طریق شبکه ریلی عنوان کرد و گفت: راه آهن اعلام کرده است آمادگی دارد هرگونه بار با شرایط حمل ریلی را به خراسان رضوی حمل نماید.

وی افزود: شرکتهای بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام در بنادر مبداء برای حمل کالاهای اساسی باید نسبت به تخصیص سهمیه حمل به شبکه ریلی اقدام نمایند و سهم شبکه ریلی و حمل و نقل جاده ای از این جابجایی ها مشخص شود.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۹۰۰ هزار تن کالای اساسی بیشتر از بنادر جنوبی کشور به این استان حمل شده که نیمی از آن نهاده های دامی و بقیه شکر، روغن و گندم بوده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی شامل ادارات کل راه‌ آهن خراسان و راه‌آهن شرق کشور جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران مربوط به محدوده خراسان رضوی است.

همچنین این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر در کشور را از طریق ناوگان ریلی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.