| کد خبر: 239680 |

◄ با "قبضینو" جریمه رانندگی پرداخت نکنید

درخواست ما از شهروندان این است که برای پرداخت جرائم خود به سایت راهور۱۲۰ یا بانک‌های معتبر مراجعه کنند و از نرم‌افزارهایی مانند قبضینو و ... استفاده نکنند

تین نیوز

رئیس پلیس راهور در مورد پرداخت جرائم رانندگی نیز اظهارکرد: درخواست ما از شهروندان این است که برای پرداخت جرائم خود به سایت راهور۱۲۰ یا بانک‌های معتبر مراجعه کنند و از نرم‌افزارهایی مانند قبضینو و ... استفاده نکنند چرا که این نرم افزارها از رسوب پول سود می‌کنند و به همین دلیل در لحظه خلافی تسویه نمی‌شود و همین موضوع مشکلاتی را در مراکز شماره گذاری و ... ایجاد می‌کند.

به گزارش تین نیوز، سردار سیدکمال هادیانفر با بیان این که پوشش دوربین خود را در جاده ها و معابر درون شهری افزایش دادیم، گفت: این پوشش از ۳۷ درصد به ۴۷ درصد در جاده ها و از ۴۰ به ۴۵ درصد در معابر درون شهری رسید.

رئیس پلیس راهور با بیان این که ۳۳ دستگاه به طور مستقیم و غیر مستقیم در حوزه ایمنی و کاهش تصادفات مسئولیت دارند، اظهار کرد: ۷دستگاه دارای مسئولیت مستقیم هستند که از این میان سهم وزارت راه ۳۳ درصد ، پلیس ۱۹ درصد وزارت صنعت و معدن و تجارت ۱۵ درصد ، صدا و سیما ۱۲ درصد ، وزارت بهداشت ۱۱ درصد و وزارت کشور و شهرداری ها ۱۰ درصداست.

وی با بیان این که در سال ۹۹ ، ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر در تصادفات رانندگی فوت شدند گفت: این آمار نسبت به سال ۹۸ کاهش چشمگیری داشت ما اگر بخواهیم بر حسب استانداردهای جهانی و برحسب تعداد وسیله نقلیه جمعیت و میزان پیمایش آمار تصادفات را بررسی کنیم نشان می دهد که وضعیت ما به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده است.

هادیانفر با بیان این که با استاندارد جان باختگان به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه عدد ما از ۴.۸ به ۴.۲ طی سالهای ۹۸ و ۹۹ رسیده است. به ازای هر صد هزار نفر جمعیت نیز عدد ما از ۲۰.۳ در سال ۹۸ به ۱۷.۳ در سال ۹۹ رسید  و به ازای هر ۱ میلیارد پیمایش نیز از عدد ۳۳ در سال ۹۸ به عدد ۳۰ جانباخته در سال ۹۹ رسیدیم که امیدوارم این وضعیت در سال ۱۴۰۰ نیز قابل تحقق باشد.

وی با بیان این که بر اساس افق تعیین شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه ششم توسعه می توان گفت که ما به این اهداف رسیده ایم، گفت: البته در برابر استاندارد تعداد جانباخته بر حسب صد هزار نفر جمعیت ما به طور صد در صدی چشم انداز را محقق کرده ایم اما با استاندارد ۱۰ هزار وسیله نقلیه ما تقریبا به ۹۵ درصد چشم انداز مذکور رسیده ایم.

وی به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در ۹ ماهه امسال نیز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که این آمار در نه ماهه سال ۹۹ ، ۱۱ هزار و ۷۷۴ مورد بود که نشان دهنده افزایش ۱۱.۷ درصدی است. البته ما باید این روند را کنترل کنیم و بتوانیم در مدت زمان باقی مانده روند کاهشی دو سال اخیر را تداوم ببخشیم.

هادیانفر از افزایش تردد خودروها در جاده های کشور نیز خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ ، ۵.۴ میلیارد تردد در جاده ها داشتیم که این روند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۱۲ درصدی در میزان تردد خودروهای سبک و افزایشی ۵ درصدی در میزان تردد خودروهای سنگین را نشان می دهد.

به گفته رئیس پلیس راهور  استانهای تهران، مازندران، البرز ، گیلان و فارس بیشترین ترددهای خودرویی را در سال جاری داشته اند .

هادیانفر همچنین ازافزایش یک درصدی سرعت متوسط خودروها در سال جاری خبر داد و گفت: سرعت غیر مجاز خودروها نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است البته سبقت غیر مجاز کاهشی ۱۴ درصدی داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.