| کد خبر: 239660 |

درج قیمت تولیدکننده روی فیلتر روغن و لنت خودرو الزامی شد

تمامی تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو، در راستای تسریع شفافیت در قیمتها بایستی نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود اقدام کنند.

تین نیوز

تمامی تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو، در راستای تسریع شفافیت در قیمتها بایستی نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نشست هم افزایی انجمن های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، تولیدکنندگان داخلی این محصولات و با محوریت الزام درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای تولیدی شرکتهای مذکور در محل حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

در این نشست عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مزایا و نحوه اجرای طرح، اظهار کرد: تلاش می شود با اجرای این طرح از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف کننده قیمتها شفاف سازی شود.

وی افزود: اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکالات برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا می شود که مصرف کننده متضرر نشود و واسطه های متعددی که به وجود آمده و مصرف کننده مجبور به پرداخت این هزینه ها می شود نیز برطرف شود.

تابش گفت: نظام پخش عاملین فروش و بنکدارها شبکه هایی هستند که می توانند به طور منطقی کالا را از تولید کننده به دست مصرف کننده برسانند و این طرح در تلاش است حلقه های تعریف شده ای را از نظام توزیع به صورت منطقی و ساختار یافته و تعریف شده ای مشخص کند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: در این طرح جایگاه عرضه کننده نهایی مشخص هست و همچنین عرضه کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص کرده است را دریافت می کند.

تابش اظهار کرد: در این نظام با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه های عرضه بیش از ۲۰ درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود ۱۵.۵ درصد و در فیلتر حدود ۱۸.۵ درصد سود می برند که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش است. بین تولید تا فروش کالا هزینه های غیر قابل پذیرشی وجود دارد و این طرح تعدد واسطه ها را نمی پذیرد.

معاون وزیر صمت با تشریح کامل نظام فعالیتی تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو، گفت: نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها بوده و درج قیمت تولیدکننده باید با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد که دستور العمل ها و ساختار برای تمام تولید کننده قابل دستیابی است.

تابش تاکید کرد: قیمت ماه های اخیر در فروش کالا مورد رصد قرار گرفته است و تولیدکنندگان باید با توجه به فاکتور صادر شده ۲ ماه اخیر به درج قیمت تولید کننده اقدام کنند در صورتی که قیمت گذاری آنها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد مورد پذیرش نخواهد بود.

وی مطرح کرد: فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش می یابد و در فاز های بعدی طرح، ما شاهد تعداد بیشتری از جمله اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.