| کد خبر: 239488 |

◄ انجام مقاوم سازی پل های سواره رو پایتخت طی سه سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در یک بازه زمانی دو الی سه ساله میتوانیم پل‌ های مقاوم سازی نشده پایتخت را مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار دهیم.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در یک بازه زمانی دو الی سه ساله میتوانیم پل‌ های مقاوم سازی نشده پایتخت را مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عباس شعبانی درباره مقاوم سازی و به سازی پل‌های سواره رو شهر تهران گفت: مجموعاً ۷۶۰ پل در تهران داریم که باید به همه آنها رسیدگی کنیم. تمامی این پل‌ها نیاز به نگهداری و به سازی دارند و نمی‌توان گفت که هیچکدام از این پل‌ها نیاز به بهسازی و مقاوم سازی ندارند.

وی افزود: سابقه بعضی از این پل‌ها به قبل از انقلاب باز می‌گردد و ممکن است با برخی آئین نامه‌های خاص آن زمان طراحی و ساخته شده باشند و باید متناسب با آئین نامه‌های جدید زلزله در کشور، مقاوم سازی شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: تقریباً بیش از ۲۰ مورد از این پل‌های قدیمی واجد شرایط این موضوع هستند و ما نیز در حال طراحی شیوه مقاوم سازی آنها هستیم. در حال حاضر نیز طرح‌های لازم آماده شده و عملیات عمرانی مقاوم سازی حدود ۸ پل نیز انجام شده است.

شعبانی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی مقاوم سازی باقی پل‌های سواره رو پایتخت انجام می‌شود، اظهار داشت: مقاوم سازی امری زمان بر و ظریف است اما پیش بینی می‌کنم که در یک بازه زمانی دو الی سه ساله می‌توانیم باقی پل‌ها را مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار دهیم.

وی با تشریح پل‌هایی که مورد به سازی قرار گرفته‌اند بیان کرد: تاکنون پل‌های ستارخان، کریم خان، ملاصدرا و پل‌های کنار ورزشگاه آزادی که پیش از انقلاب ساخته شده بودند، مورد بهسازی قرار گرفته‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات عمرانی نگهداری پل همت_ کن نیز در حال انجام است و باقی موارد نیز به ترتیب انجام می‌شوند.

وی اظهار داشت: عمده اقدامات مربوط به نگهداشت پل‌ها شامل تعمیر درزهای انبساط، سیستم جمع آوری آب‌های سطحی، همچنین مرمت آسیب‌های وارده به بتن و نرده‌های حفاظ جانبی است.

شعبانی در پاسخ به این سوال که پل‌هایی که هنوز به سازی یا مقاوم سازی نشده‌اند، آیا خطری برای تردد شهروندان دارند یا خیر خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی برای استفاده از این پل‌ها وجود ندارد و شهروندان بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.