| کد خبر: 239183 |

◄ خسارت 180میلیارد تومانی بارش های اخیر در خراسان جنوبی

بارش های اخیر بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به همراه داشته است.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:  حجم خسارت‌ها در این دوره بارش‌ها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خسارت ها از نظر حجم و شدت بارش‌های نسبت به سال های قبل 31 درصد کاهش داشته است.
وی آمار بارش‌ها را طی روزهای گذشته به ویژه در مناطق جنوبی استان، بی سابقه دانست و افزود: با اطلاع رسانی گسترده نسبت به آگاهی بخشی هم استانی‌ها و آماده باش کامل نیروها، به لطف خداوند، هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است.
جانشین استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ادامه داد: علیرغم حجم ۱۰۰ میلی متری بارش‌ها در یک بازه زمانی چند روزه تخریب و خسارت به واحدهای مسکونی کاهش چشمگیری داشته است.
عباس زاده با اشاره به ماهیت رگباری بارش‌های استان از ایجاد خسارت هایی در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله راه‌ها و محورهای مواصلاتی، قنوات، مزارع، باغات و همچنین شریان‌های حیاتی آب و برق خبر داد و افزود: خوشبختانه مجموع خسارت‌ها در همه بخش‌های زیرساختی و همچنین زیر بخش کشاورزی به نسبت گذشته کمتر بوده است.
وی اذعان داشت: تیم‌های کارشناسی دستگاه‌های ذی مدخل از نقاط سیل خیز بازدید داشتند که  علاوه بر برنامه ریزی نسبت به تقویت سیل بندها و دیوارهای حفاظتی، بررسی کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی شهری و روستایی و همچنین مستحدثات راه‌ها و محورهای مواصلاتی مورد تأکید بود.
به گفته وی، تعداد ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان، طی بازه زمانی اعلام شده به حالت آماده باش کامل در آمدند تا خدمات رسانی مطلوبی را به هم استانی‌های عزیز ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.