| کد خبر: 239088 |

◄ نوسازی بیش از ۳۵۰۰ تاکسی از ابتدای سال جاری

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از نوسازی بیش از ۳۵۰۰ تاکسی از ابتدای سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از نوسازی بیش از ۳۵۰۰ تاکسی از ابتدای سال جاری خبر داد.

بـه گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی محتشمی پور معاون فنی و بهره برداری با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد دو هزار و ۸۴۶ متقاضی با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده و تعداد ۸۳۶ متقاضی نیز به صورت نقدی خودروی جایگزین خود را گرفته و طبق برنامه ریزی های صورت پذیرفته بیش از دو هزار و ۱۰۰ متقاضی نیز پس از تکمیل پرونده بانکی خود تا پایان سال جاری و یا ابتدای سال آتی خودرو دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تاکسیرانان به دو شیوه نقدی و روش استفاده از تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی صندوق کار آفرینی امید می توانند نسبت به شروع فرآیند نوسازی خود اقدام کنند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران با تشریح جزییات استفاده از طرح نقدی گفت: در این طرح متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه نوسازی ناوگان توسط شرکت ها در دفاتر هماهنگی نسبت به ارائه درخواست خرید خودرو به صورت نقدی اقدام می کنند. پس ازصدور کد رهگیری و دریافت پیش فاکتور از نمایندگی های شرکت ایران خودرو نیز اقدام به واریز وجه کرده و این در حالی است که تا زمان تحویل خودروی جایگزین می توانند با تاکسی فرسوده خود فعالیت کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی ناوگان، فقط شامل متقاضیانی می شود که نسبت به واریز آورده اولیه خود تا تاریخ ۱۵ آذرماه سال جاری اقدام کرده اند.

محتشمی پور با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید اجرا می شود، گفت: در این طرح پس از اعلام نمایندگی های خودرو ساز، متقاضیان نسبت به تحویل خودروی فرسوده به مراکز اسقاط اقدام و ارزش گواهی اسقاط و لاشه خودروی خود را نیز مطابق با قیمت های اعلام شده نسبت به نوع خودرو از مراکز اسقاط دریافت می کنند.

وی یادآور شد: تاکسیرانان در همان روز می توانند با مراجعه به محل نمایندگی ایران خودرو نسبت به دریافت خودروی جایگزین اقدام کنند.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی از ایجاد امکان ویژه برای تاکسیرانانی که خودروی آنها دارای فرسودگی بالا بوده و امکان فعالیت با آن را ندارند خبر داد و گفت: این تاکسیرانان می تواند درخواست نوسازی تاکسی خود را زودتر از موعد مقرر به مراکز اسقاط اعلام کنند، اما بدیهی است این گروه از افراد تا زمان تحویل خودروی جایگزین امکان فعالیت نخواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.