| کد خبر: 239062 |

◄ معاون وزیر راه: سیل ۱۵ هزار میلیارد ریال به راه‌های کشور خسارت زد

بارش‌های سیل آسای اخیر بر اساس برآورد اولیه و شاخص‌های تعیین شده، رقمی افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال به راه های اصلی، فرعی و روستایی در ۶ استان درگیر سیل، خسارت وارد کرده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بارش‌های سیل آسای اخیر بر اساس برآورد اولیه و شاخص‌های تعیین شده، رقمی افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال به راه های اصلی، فرعی و روستایی در ۶ استان درگیر سیل، خسارت وارد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی در منطقه سیل زده بیرم لارستان اظهار داشت: این میزان خسارات در بخش های مختلف اعم از تخریب پل ها ، ابنیه ها ، گاردریل ها( نرده های حفاظتی کنار جاده ها) علائم ، تونل ها و تخریب بخش هایی از جاده های اصلی و روستایی است و بوشهر، فارس، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ۶ استان درگیر سیل اخیر هستند.

معاون وزیر راه: سیل ۱۵هزار میلیارد ریال به راه‌های کشور خسارت زد

وی بیان کرد: هم اینک هیچ محور اصلی و یا فرعی در استان های درگیر سیل بسته نیست و تنها جاده کنارک به جاسک تا حدودی تردد به کندی در آن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه خسارت های سیل در مناطق سیل زده استان فارس بالاست، گفت: افزون بر هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال میزان برآورد اولیه خسارت به جاده های اصلی، فرعی و روستایی این استان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این میزان خسارات به  ٦٩٣ کیلومتر راه های اصلی و روستایی و در قالب ٨٣٣ دستگاه ابنیه فنی بوده است.

امانی گفت:تا زمان تصویب و تخصیص اعتبارات از سوی دولت برای مناطق سیل زده، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری به صورت امانی و با بسیج امکانات و ماشین آلات و حتی کمک گرفتن از بخش خصوصی و پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی اقدام به بازگشایی، ترمیم خرابی ها و رفع مشکل تردد در این جاده های خسارت دیده کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به عمق فاجعه و خسارات سیل در حوزه راه ها و ابنیه ها و پل ها و بخش راهداری قرار شد که وزارت راه وشهرسازی تا زمان تصویب و تخصیص اعتبار از سوی دولت مبلغی را از پیش در اختیار اداره های کل راه و شهرسازی این مناطق قرار دهد.

معاون وزیر راه: سیل ۱۵هزار میلیارد ریال به راه‌های کشور خسارت زد

او گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات داخلی و به صورت تنخواه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان فارس قرار داده شده است.

وی ادامه داد: هم اینک  اکیب های راهداری از برخی استان های کشور و شهر شیراز در مناطق سیل زده جنوب فارس و منطقه بیرم مستقر و مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان هستند.

سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی و شرقی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

سیل و بارش های سیل آسای روزهای ۱۲و ۱۳دیماه سال جاری همچنین به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۸۸ کیلومتری شیراز واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.