| کد خبر: 239048 |

◄ خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی سیل به جاده‌های هفت استان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خسارت حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به محورهای شریانی، غیر شریانی و روستایی هفت استان کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خسارت حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به محورهای شریانی، غیر شریانی و روستایی هفت استان کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد مهریاری درباره آخرین وضعیت راه‌های آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور اظهار کرد: در پی بارش های صورت گرفته و سیل اخیر ۷۹۹ محور در هفت استان آسیب دیدند همچنین ۱۷۲۴ دستگاه ابنیه در این محورها نیز آسیب دیده که میزان خسارت برآورد شده به بیش از هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: محور های آسیب دیده در استان‌های هرمزگان، ایرانشهر، کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، فارس، لارستان و بوشهر قرار دارند که در این میان محورهای استان‌های ایرانشهر با ۷۰۰ میلیارد تومان و هرمزگان با بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان بیشترین خسارت را دیده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این میان ۷۲۸ کیلومتر راه‌های شریانی،  ۶۵۹ کیلومتر راه‌های غیر شریانی و ۱۶۸۶ کیلومتر از راه‌های روستایی آسیب دیده است که تاکنون ۶۸۶ راه روستایی بازگشایی شده و بیش از ۱۴۷ راه روستایی همچنان مسدود است.

مهریاری همچنین درباره آخرین وضعیت محورهای شریانی مسدود نیز که در اولویت بازگشایی قرار دارند، گفت: ۱۵ محور شریانی ۱۲ استان کشور به دلیل بارش‌های اخیر مسدود شدند که می‌توان به محورهای شمشک-دیزین و هشتگرد-طالقان در استان البرز، سرو آباد-پاوه در استان کردستان، سی سخت-پادنا در کهکیلویه و بویر احمد، شهداد-نهبندان در کرمان، اولنگ-شاهرود در گلستان، پونل-خلخال در گیلان، خرم آباد پلدختر در لرستان، لاسم-ارجمند و وازک-بلده در مازندران، بندر خمیر-بندر لنگه و بندر خمیر-بندر عباس در هرمزگان، محور مرزی ریمدان در سیستان و بلوچستان(جنوب)، میل نادر-سفیدآبه در سیستان و بلوچستان و گنجنامه-تویسرکان در همدان اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.