| کد خبر: 239011 |

◄ جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در فرودگاه مهرآباد در آبان ۱۴۰۰

بررسی آمار پروازهای داخلی در آبان‌ماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

تین نیوز

بررسی آمار پروازهای داخلی در آبان‌ماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مهر سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۷ هزار و ۲۶۷ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۳۹۸ مسافر و ۲۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۵۸۳ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۶، ۷۲ و ۷۰ درصد و نسبت به مهر سال جاری به ترتیب ۳، ۱۱ و ۹ درصد رشد داشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۳ هزار و ۱۰۶ نشست و برخاست داخلی انجام شده که این پروازها ۳۵۶ هزار و ۹۹۷ مسافر و ۳ میلیون و ۹۶۵  هزار و ۱۹۵ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۲، ۵۹ و ۵۳ درصد و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۸، ۲۲ و ۲۰ درصد رشد داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰ هزار و ۲۳۸ نشست و برخاست و جابه‌جایی یک میلیون و ۶۲ هزار و ۷۳ مسافر رکورددار انجام پرواز داخلی و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۳/۷۱ درصد از کل نشست و برخاست‌های داخلی و ۳۴/۱۳ درصد از جابه‌جایی مسافر داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۷۸۹ نشست و برخاست و کیش با ۲ هزار و ۴۶۸ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند.

در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی هزار و ۲۷ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه آغاجری با انجام ۱۰ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۵۶۹  مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند.

در آبان‌ماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست‌های داخلی به ترتیب در  ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.

در این ماه چهار مسیر تهران-مشهد، مشهد-تهران، کیش-تهران و تهران-کیش به ترتیب ۴ مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر تهران-شیراز و شیراز-تهران قرار دارند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.