| کد خبر: 238981 |

◄ تست گرم متروی قم به زودی انجام می‌شود

شهردار قم گفت: فاز نخست خط A متروی قم در یک ماه آینده تست گرم می‌شود که برای این تست نیاز به تامین واگن داریم.

تین نیوز

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه بازدید وزیر کشور از پروژه‌های شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دو مسئله بسیار مهمی که در این سفر وزیر کشور به آن پرداخته شد، مترو و مونوریل قم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وی با اشاره به اینکه فاز یک متروی قم به مرحله تست گرم رسیده است اضافه کرد: این تست نیاز به واگن دارد؛قرار بود از طریق تهران یک رام قطار سه واگنه برای تست گرم به قم داده شود اما بلافاصله برای مسافرگیری نیاز به واگن داریم.

شهردار قم اظهار داشت: مسئله تهیه واگن برای متروی قم مراحل سختی در پیش داشت که یکی از آنها به قرارداد با شرکت چینی و دیگری به قرارداد جدیدتری مرتبط می‌شود.

وی گفت: در این جلسه ۵ روش برای تامین واگن متروی قم از قرارداد پوژن تا فاینانس پیش بینی شد.

دکتر سقائیان‌نژاد به تفاوت این جلسه با دیگر جلسات برگزار شده در زمینه مترو و مونوریل قم اشاره کرد و افزود: آنچه که در این جلسات با گذشته متفاوت بود، همت و قاطعیت وزارت کشور بود. اولین جلسه‌ای بود که من احساس کردم قرار است مشکل قطار شهری قم حل شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل مونوریل قم پیچیده است گفت: کاربری این پروژه به سمت و سوی گردشگری یا پیشتیانی فرودگاه مطرح است.

شهردار قم به قول وزیر کشور برای تامین مالی مونوریل از طریق منابع دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوار هستم که بالاخره تکلیف مونوریل هم روشن خواهد شد ضمنا قاطعیت، همت و تصمیم برای حل این مشکلات را در این جلسه به خوبی متوجه شدم.

وی ادامه داد: طی مدت یک الی دو هفته جمع بندی این مسائل را انجام خواهیم داد و یکی از راه‌های پیشنهاد شده را انتخاب می‌کنیم تا ثمرات این جلسه برای مردم قم ملموس باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.