| کد خبر: 238960 |

◄ رشد ۹.۲ درصدی تلفات سوانح جاده‌ای در ۸ ماهه امسال

یک سازمان عضو کمیسیون ایمنی راه ها از افزایش ۹.۲ درصد کشته های تصادفات برون شهری در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

یک سازمان عضو کمیسیون ایمنی راه ها از افزایش ۹.۲ درصد کشته های تصادفات برون شهری در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی به عنوان عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها، در ۸ ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۷۷۳ نفر در تصادفات رانندگی جان باخته اند که ۸ هزار و ۷۱۵ تن در جاده‌های برون شهری درگذشته‌اند. در ۸ ماهه سال گذشته (۱۳۹۹) سهم متوفیان سوانح جاده‌ای ۷۹۱۱ نفر بود و ۹.۲ درصد رشد در تعداد کشته‌های تصادفات برون شهری مشاهده می‌شود.

این در حالی است که ۱۰ هزار و ۷۷۴ نفر در مدت مشابه سال گذشته (۸ ماهه ۱۳۹۹) جان خود را در تصادفات رانندگی و ترافیکی از دست داده اند که از افزایش ۹.۳ درصدی تعداد متوفیان سوانح رانندگی در ۸ ماهه امسال نسبت به ۸ ماهه پارسال حکایت دارد.

استان فارس با ۹۶۸ و تهران با ۸۲۲ فوتی در صدر استان‌های کشور از نظر تعداد جان باختگان سوانح رانندگی هستند.

استان‌های ایلام با ۸۷ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۲ جان باخته کمترین تعداد متوفیان سوانح ترافیکی در ۸ ماهه امسال را در اختیار دارند.

همچنین در مدت مذکور (۸ ماهه ۱۴۰۰) ۲۱۷ هزار و ۱۵۹ تن در تصادفات مصدوم شده‌اند این در حالی است که در ۸ ماهه سال گذشته ۱۹۵ هزار و ۸۰۰ تن در جاده‌ها مصدوم شده بودند که ۱۰.۹ درصد تعداد مصدومان سوانح رانندگی در سال جاری رشد داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.