| کد خبر: 238939 |

ایرلاین‌ها: مقصر نیستیم!

شرکت‌های هواپیمایی معتقدند که در این زمینه مقصر نیستند و از سوی دیگر سازمان هواپیمایی درصدد است تا به گونه‌ای اقدام کند تا این افزایش قیمت اعمال نشود.

تین نیوز

در شرایطی که بر اساس قانون مصوب مجلس که از روز گذشته برای حمل‌ونقل هوایی هم اجرا شد، قیمت بلیت هواپیما دوباره چهار درصد افزایش یافت، شرکت‌های هواپیمایی معتقدند که در این زمینه مقصر نیستند و از سوی دیگر سازمان هواپیمایی درصدد است تا به گونه‌ای اقدام کند تا این افزایش قیمت اعمال نشود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته و بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض پنج درصدی شهرداری برای بلیت هواپیما حذف اما به جای آن مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی تصویب و اعمال شد که بر این اساس قیمت بلیت هواپیما با افزایش چهار درصدی مواجه شد.

این مسئله باعث شد تا مردم انتقادات بسیاری در این باره مطرح کنند اما مقصود اسعدی سامانی –دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مقصر ایرلاین‌ها مقصر این افزایش قیمت نیستند و برخی نمایندگانی که همواره نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما اعتراض می‌کنند با وضع و تصویب این قانون باعث این افزایش نرخ شده‌اند.

وی افزود: از روز گذشته نرخنامه جدید را بر اساس این قانون روی سایت انجمن قرار داده‌ایم و اگر بلیتی خارج از این نرخ‌ها فروخته شود، تخلف محسوب شده و با آن برخورد خواهیم کرد. البته شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شناور بودن نرخ‌ها می‌توانند بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی عرضه کنند اما باید در نظر داشته باشند که ۹ درصد از این مبلغ بابت مالیات بر ارزش افزوده کسر خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: حدود ۱۲ درصد قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی ارتباطی به ایرلاین‌ها ندارد و مربوط به هزینه‌هایی مانند عوارض و مالیات است که به حساب شرکت‌های هواپیمایی واریز نمی‌شود.

سامانی با بیان اینکه موافق اجرای مالیات بر ارزش افزوده در حمل‌ونقل هوایی نیستیم، گفت: ایرلاین‌ها بر اساس قانون مذکور موظف هستند که مالیات بر ارزش افزوده را از مصرف کننده نهایی یعنی مسافر دریافت کرده و به حساب سازمان هواپیمایی کشوری برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واریز کنند و این مسئله سبب می‌شود تا قیمت‌ها در این صنعت بالاتر رفته و بیش از پیش به ایرلاین‌ها فشار وارد شود.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که پیگیری‌های خبرنگار ایسنا گویای این مسئله است که همچنان بر سر افزایش قیمت چهار درصدی قیمت بلیت هواپیما چانه‌زنی‌هایی در حال انجام است تا با توجه به اینکه ایرلاین‌ها قیمت بلیت هواپیما را در سال جاری یکبار افزایش داده‌اند این هزینه را در قالب آن محاسبه و بهای اضافه‌ای را از مسافر بابت اعمال مالیات بر ارزش افزوده دریافت نکنند. اما آنچه که مشخص است اینکه ایرلاین‌ها پیش‌دستی کرده و این نرخ‌ها را اعمال کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.