| کد خبر: 238889 |

در 9 ماهه نخست امسال رخ داد:

◄ افزایش 24 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 971 هزار و 657 تن کالا به صورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 24 درصد افزایش داشت.

تین نیوز

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت:  در 9 ماهه نخست سال جاری 971  هزار و 657 تن کالا به صورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان حمل  شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 24 درصد افزایش داشت.

به گزارش تین نیوز، رضا دوست خواه عنوان کرد: این در حالی است که با وجود شیوع بیماری کرونا و ملاحظات بهداشتی بسیاری از کشورها و همچنین محدودیت های موجود در تبادلات بین المللی کالا و کاهش فعالیت بسیاری از پایانه های مرزی؛ اما مرزهای آستارا و انزلی بدون وقفه و تعطیلی در حال انجام خدمات حمل و نقل بین المللی کالا می باشند.

وی افزود: از میزان کل تناژ ذکر شده؛   643  هزار و 947 تن کالا به صورت صادرات جاده ای (با افزایش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته) و 94003  تن کالا به صورت واردات جاده ای (با کاهش 14  درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) بوده است.

به گفته وی،  این آمار مربوط به مرز جاده ای آستارا می باشد و میوه و تره بار- انواع کاشی و مصالح ساختمانی – خرما از عمده کالاهای صادراتی و همچنین انواع تخته- حبوبات از عمده کالاهای وارداتی از مرز جاده ای آستارا بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: عملکرد ترانزیت این استان در  9 ماهه نخست سال1400 نشان می دهد 233 هزار و 941 تن کالا به صورت جاده ای از مرزهای استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار  215هزار و 111 تن کالا مربوط به مرز آستارا و  18هزار و 830تن کالا مربوط به مرز بندر انزلی بوده است.

به گزارش تین نیوز، دوست خواه افزود: همچنین عمده کالای ترانزیت شده از مرزهای استان آرد- جو – ورق گالوانیزه- برنج – لاستیک بوده است.

وی با بیان این که مجموع تناژ حمل شده در بخش ترانزیت کالای استان در طی این مدت 165 درصد  رشد داشته است، گفت: در حال حاضر چهار شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و 150 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا در این استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  در خصوص ورود و خروج کامیون ها در 9 ماهه سال جاری نیز تاکید کرد: در طی این مدت  تعداد 78 هزار و 565 دستگاه کامیون با میانگین روزانه 285 دستگاه، از پایانه مرزی آستارا تردد نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار موجود در نه ماهه نخست سال جاری ؛ 68 درصد فعالیت حمل و نقل بین المللی جاده ای استان گیلان در بخش صادرات ؛ 10 درصد در یخش واردات جاده ای  و 22  درصد در بخش ترانزیت جاده ای کالا  بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.