| کد خبر: 238883 |

◄ حوزه ترافیک قم به‌زودی متحول می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از اهداف پویش “هوای همُ داشته باشیم” شناخت دقیق نیازهای همه اقشار جامعه بوده و شهرداری قم می‌خواهد به افراد کم‌توان حرکتی توجه‌ای ویژه‌ای داشته باشد.

تین نیوز

مسعود طبیبی امروز در نخستین نشست تخصصی پویش “هوای همُ داشته باشیم” که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، به عوامل ایجاد بدرفتاری و غم در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید نخستین مظاهر غم را در تفاوت‌های بین شهروندان جستجو کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وی داشتن نگاهی علمی در شناخت تفاوت‌ها و مشکلات شهروندان را لازم و ضروری خواند و افزود: تفاوت در سن، آهسته راه رفتن، شور و هیجان بچگی، خیلی زود خسته شدن، کمبود حوزه دید و بزرگ‌تر بودن مسیر را باید در حوزه ترافیک موردبررسی قرارداد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، با بررسی تفاوت‌ها در حوزه ترافیک گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که نیازهای ترافیکی همه اقشار جامعه به‌خوبی دیده‌شده تا مانع از رفتارها پرخطر ترافیکی شویم و رفتارهای نادرست شهروندان اصلاح شود.

وی به مشکلات فیزیکی بچه‌ها با توجه به اقتضای سن‌ آنان اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان سازنده معابر، راه‌ها را باید طوری طراحی کنیم که زاویه دید کودکان در نظر گرفته شود تا والدین دچار مصدومیت فرزندانشان نشوند.

طبیبی توجه با تفاوت سن در حوزه ترافیک را مهم خواند و ادامه داد: یکی از اهداف این پویش شناخت دقیق نیازهای همه اقشار جامعه بوده و شهرداری قم می‌خواهد به افراد کم‌توان حرکتی توجه ای ویژه‌ای داشته باشد.

وی به مشکلات تردد عابران پیاده کم‌بینا در مسیرهای پیاده نیز اشاره کرد و گفت: باید مسیرها ایمن شده و نیازهای این افراد دیده‌شده و پلیس نیز برای تسریع حرکت این افراد نظارت کافی بر کسب‌وکارها و سکنه داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مشکلات بچه‌ها استثنایی برای رسیدن به مدرسه و حمل‌ونقل دانش‌آموزی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: شهرداری و شورای شهر باید به همه اقشار توجه کرده و حمایت از بچه‌های استثنایی در اولویت قرار بگیرد.

وی با ابراز تأسف از اجرا نشدن آیین‌نامه سرویس مدارس یادآور شد: در حال بررسی آیین‌نامه سرویس مدارس با آموزش‌وپرورش هستیم تا تمام بندهای این آیین‌نامه به‌طور کامل با همکاری راهور، سازمان تاکسیرانی اجراشده تا کسانی که واجد شرایط بوده و دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، مجوز بگیرند.

طبیبی یکی از بخش‌های تفاوتی شهروندان را در شرایط مالی بخش حمل‌ونقلی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز با وضعیت غیرحرفه‌ای شغل تاکسیرانی، سرویس مدارس، رانندگان تاکسی و راننده اتوبوس‌ها روبه‌رو هستیم.

وی سپس نیاز شهروندان در شرایط جوی مختلف موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مختلف، نیازها متفاوت بوده و تغییر می‌کند، مسئولان حوزه ترافیک باید برای همه شرایط برنامه داشته و بتواند نیاز شهروندان را بر اساس نیاز روز برطرف شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: باید به‌صورت تخصصی کار را از محدوده وظایف خود آغاز کنیم و سهم خود را در ساماندهی ترافیک ببینیم، شهرداری نیز تلاش می‌کند ترافیک شهر را به بهترین روش ساماندهی کنیم.

وی در ادامه یکی از مشکلات حوزه حمل‌ونقل را عدم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع در شهر خواند و بیان کرد: در تلاش هستیم از تمام سامانه‌هایی که در اختیار شهرداری است برای اطلاع‌رسانی دقیق به شهروندان استفاده کنیم، زیرا اطلاع‌رسانی در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تأثیر دارد.

طبیبی حمل‌ونقل را یک شاخه علمی دانست و اظهار داشت: باید در حوزه حمل‌ونقل علمی عمل کرده و ازاین‌پس با حمایت‌های لازم شهردار قم، قراردادها بر اساس نیازها تنظیم‌شده و به‌زودی شاهد تحولی در حوزه ترافیک شهر خواهیم بود.

وی در پایان هدف از این پویش را ارتباط مستقیم با شهروندان و اطلاع‌رسانی دقیق دانست و افزود: ما در این پویش دنبال این هستیم که شهروندان با شرکت در مسابقه فیلم و عکاسی رفتارهای درست و غلط ترافیکی را به‌خوبی بشناسند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.