| کد خبر: 238882 |

◄ نقش مهم مشارکت شهروندان در اصلاح رفتار ترافیکی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم از حمایت شورای شهر قم از مباحث آموزش ترافیک در شهر خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قصد دارد با تعریف ردیف بودجه‌ای ویژه برای مسائل آموزشی، بخش آموزش ترافیک را در شهر تقویت کرده و به آن مانند حوزه عمرانی بها دهد.

تین نیوز

سید محمدحسین دهناد امروز در حاشیه نخستین نشست تخصصی پویش “هوای همُ داشته باشیم” که با حضور دکتر سقاییان نژاد شهردار قم، مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در کنار ایجاد زیرساخت‌های ترافیکی باید به آن توجه کنیم، تأثیر آموزش در اصلاح رفتارهای ترافیکی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وی انجام سه کار را به‌صورت هم‌زمان برای اصلاح رفتارهای ترافیکی لازم خواند و افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم و مناسب در حوزه ترافیک مانند ایجاد مسیرهای ترافیک و معابر، کنترل و اعمال قانون بر تخلفات و بی‌انظباطی ترافیکی در سطح شهر و توجه به مسائل آموزشی باید به‌صورت هم‌زمان به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم، اجرای پویش “هوای همُ داشته باشیم” را موردتوجه قرارداد و گفت: این پویش برای توجه به مسائل آموزشی در حوزه ترافیکی طراحی‌شده تا بتوانیم مردم و شهروندان را درگیر موضوع کرده و دعوت به مشارکت کنیم.

وی برنامه شورای اسلامی شهر قم را در مسائل آموزشی تشریح و مطرح کرد: شورای اسلامی شهر قصد دارد با تعریف ردیف بودجه‌ای ویژه برای مسائل آموزشی، بخش آموزش ترافیک را در شهر تقویت کرده و به آن مانند حوزه عمرانی بها دهد.

دهناد ادامه داد: کاری که ما در شورا می‌توانیم انجام دهیم افزایش سهم بخش نرم‌افزاری یا رفتار شهروندی در بودجه بوده تا این فاصله‌ای که امروز وجود داشته برطرف شود و این موضوع را در اولویت بودجه‌ریزی قرار می‌دهیم.

وی با تأکید دوباره بر حمایت شورای شهر قم از مباحث آموزش ترافیک در شهر گفت: نمونه ارائه آموزش‌های شهروندان را در حوزه فضای سبز داشته‌ایم که امروز شاهد مشارکت و تغییر رفتار شهروندان در عرصه‌های فضای سبز هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در پایان ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی را در مشارکت مردم در آموزش شهری مهم خواند و خاطرنشان کرد: باید این موضوعات وارد خانواده‌ها و جوانان شده تا اقشار مختلف درگیر شوند و درنهایت شاهد اصلاح رفتار شهروندان باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.