| کد خبر: 238750 |

هشدار پلیس راهور مبنی بر وقوع بارش شدید در جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام هشدار سطح نارنجی مبنی بر وقوع بارش شدید در جاده‌ها خبر داد.

تین نیوز

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام هشدار سطح نارنجی مبنی بر وقوع بارش شدید در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ احمد شیرانی به پیش بینی سازمان هواشناسی اشاره و اظهار داشت: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه ۱۲ دی ماه، بارش شدید برف و باران جاده‌های اکثر استان‌های کشور به جز استان‌های شمالی و شمال غربی را در بر گرفته و بر این اساس شرایط بسیار متفاوتی را در این چند روز در جاده‌های کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها به صورت برف و باران باعث افزایش خطر لغزندگی و یخ زدگی در جاده‌ها می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر می‌شود بنابراین برای رانندگی در جاده‌ها در این شرایط باید از سرعت معمول و همیشگی کاسته شود.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام بارندگی‌های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه بود.

وی افزود: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و پیش بینی نکردن افزایش لغزندگی سطح راه‌ها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر داشته و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار داده و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلو‌های مسیر است رانندگی کنند؛ همچنین همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفر‌های جاده‌ای در این فصل از الزامات سفر بوده و سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.