| کد خبر: 238616 |

فروش زمین فرودگاه گناوه، شایعه یا واقعیت!

موضوع قرار گرفتن زمین ۱۴۰ هکتاری فرودگاه این شهرستان در لیست فروش اموال مازاد دولت که بتازگی در فضای مجازی منتشر شده، شایعه است و صحت ندارد.

تین نیوز

رئیس اداره راه و شهرسازی گناوه گفت: موضوع قرار گرفتن زمین ۱۴۰ هکتاری فرودگاه این شهرستان در لیست فروش اموال مازاد دولت که بتازگی در فضای مجازی منتشر شده، شایعه است و صحت ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امیر مظفرنژاد افزود: مردم این شهرستان به این مطلب توجه نکنند و نگرانی نداشته باشند زیرا از اساس کذب است.

در روزهای اخیر در فضای مجازی مطلبی با مضمون اینکه  در یک حرکت عجیب و ضد توسعه‌ای، اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر زمین ١٤٠ هکتاری فرودگاه گناوه را در لیست اموال مازاد دولتب رای فروش قرار داده است، منتشر شد که واکنش مردم این منطقه را دربرداشت.

طرح مطالعاتی فرودگاه بندرگناوه در ابتدای دهه ۱۳۵۰ انجام و سپس فنس کشی و تسطیح زمین آن اجرایی و حتی در سال ۱۳۵۴ اولین پرواز از فرودگاه شیراز به گناوه انجام شد.

پس از رهاشدن زمین فرودگاه، در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ از این مکان استفاده‌های متعددی ازجمله نگهداری لوله‌های شبکه آبرسانی و استقرار جهادسازندگی شد و سپس در سال ۶۳ سازمان هواپیمایی کشور تابلویی به نام خود در این زمین نصب کرد.

هم اینک زمین فرودگاه گناوه که به عنوان قدیمی ترین و دومین فرودگاه دولتی استان بوشهر سند مالکیت رسمی به نام خود دارد، بدلیل کمبود فضای ورزشی بخشی از آن مکانی برای بازی ورزشکاران فوتبالیست تبدیل شده است.

مردم این دیار امیدوارند متولیان امر، فرودگاه گناوه که بیش از  ۵۰ سال تنها اسم و زمینی از آن جای مانده، به یک مکان فعال فرودگاهی تبدیل شود.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط تجاری و گردشگرپذیر جنوب کشور است و تاسیسات و شرکت های نفتی در آن مستقر هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.