| کد خبر: 238603 |

◄ صنعت حمل و نقل قزوین در جاده خاکی مدیریت استان

صنعت حمل و نقل استان قزوین این روزها با 18 هزار عضو از دایره توجهات مدیریت ارشد استان خارج شده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| صنعت حمل و نقل قزوین این روزها بار و مسافر حمل نمی‌کند، چون آنقدر با حجم عظیمی از بی‌مهری و کم توجهی مدیران ارشد استان مواجه شده‌ که سنگینی این همه بار منفی آن‌ها را به شانه خاکی استان برده است. اما به راستی چه کسی بدون آن‌ها می‌تواند به سر منزل توسعه برسد؟ به نظر می‌آید در این چند ماه گذشته آنقدر مسیر تودیع و معارفه استان پر ترافیک بوده که دیگر جایی برای حیات خانواده حمل و نقل باقی نمانده است.

خانواده حمل و نقل استان قزوین که 18 هزار نفر را درون خود جای داده، با تمام کارنامه و هیبت خود در هفته حمل و نقل از سوی استاندار و شهردار قزوین به بوته فراموشی سپرده شد؛ البته جای تعجب ندارد، راست می‌گفت شاعر نامی که فصل زمستان سرها در گریبان است، اما نمی‌دانستیم روزگار به جایی برسد که حتی از یک نگاه گرم و با محبت نیز محروم شویم.

این خانواده که انتظار زیادی نداشتند، اما متاسفانه از یک عرض تبریک خشک و خالی گرفته تا صدور بیانیه فرمالیته و حتی حضور یکی از نمایندگان ارشد استانداری در مراسم روز راهدار، حمل و نقل و رانندگان در دانشگاه آزاد اسلامی را هم از این صنعت بزرگ دریغ کردند.

استان قزوین از قدیم الایام در جاده ابریشم قرارداشته و اکنون نیز به لحاظ موقعیت ترابری به عنوان چهارراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب نقش آفرینی می‌کند، بر این اساس انتظار می‌رود دولت سیزدهم بهتر از قبل و با نگاهی تازه این ظرفیت را مورد توجه قرار دهد تا چرخ‌های توسعه را سرعت ببخشد؛ چراکه باور داریم استان قزوین هرگز با این فرمان قادر نخواهد بود شعارهای مقام معظم رهبری را در راستای تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها محقق سازد.

در این مقطع، از استاندار قزوین انتظار می‌رفت و می رود با شناسایی چالش‌های بخش حمل و نقل، راهکارهای مناسبی را در راستای توسعه پایدار اتخاذ و ارایه کند؛ چرا که به عقیده کارشناسان اقتصادی و راهبری، بدون توجه به راه و ترابری، هرگونه حرکت در مسیر توسعه عملا بیان مسائل تئوریکی بوده و در میدان عمل فاقد ارزش خواهد بود.

جامعه امروز ما با اندازه کافی با موانع تحریم دست و پنجه نرم می‌کند و اینجاست که ارتباطات خاکی در حوزه حمل و نقل تا چه اندازه می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند در راستای رفع این موانع وارد عمل شود، بنابراین این مهم برای استانی مانند قزوین که به شکل خدادادی از نقاط راهبردی برخوردار است، باید غنیمت شمارده شود و در راستای اعتلای هرچه بیشتر صنعت حمل و نقل اقدمات در خور شایسته‌ای صورت پذیرد.

مهجوری خانواده حمل و نقل از دایره توجهات استاندار و شهردار قزوین، معلول چندین علت است، ابتدا اینکه مدیران ارشد قبلی خواسته یا ناخواسته هرگز به ظرفیت‌های عظیم این حوزه توجه نکردند و این میراث را به مدیران جدید منتقل کردند؛ دلیل دیگر که خودشکنی محسوب می‌شود، کم توقعی صنعت حمل و نقل در حوطه برون شهری و درون شهری بوده که همیشه نجیبانه و بدون توقع با هزاران مشکل و هزینه‌های سنگینی که روز به روز بر شانه آن‌ها سنگینی می‌کرده است، خم به ابرو نیاورده‌اند و همواره بدون چشمداشتی خدمتگزار نظام و انقلاب بوده‌اند؛ ای کاش یاد می‌گرفتند کمتر کار کنند و بیشتر مطالبه گر باشند.

یادمان نرود در دورانی که ویروس کرونا یکه تازی می‌کرد و امان زیرساخت‌های تولیدی کشور را نشانه رفته بود، این صنعت حمل و نقل بود که با سدشکنی خود شریان حیاتی اقتصاد استان را زنده نگهداشت و در تمام مسائل مهم از توزیع مواد غذایی گرفته تا حمل بار و مسافر را به نحو مطلوب سامان بخشید.

آقای استاندار قزوین، آقای شهردار قزوین از شما می‌خواهیم برای یک بار هم که شده با نگاهی اشراف گونه به مسائل مهم حمل و نقل، این حوزه را دریابید و اجازه ندهید اصل و اساس این صنعت مهم روی زمین بماند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.