| کد خبر: 238554 |

یزدی خواه: خط راه آهن تهران مشهد از تهران منفک خواهد شد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به خط راه آهن تهران - مشهد عنوان کرد: طرحی در حال انجام و پیگری است که در صورت به نتیجه رسیدن خط راه آهن تهران - مشهد از تهران منفک شود و سفر از شهر ری انجام پذیرد.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به خط راه آهن تهران - مشهد عنوان کرد: طرحی در حال انجام و پیگری است که در صورت به نتیجه رسیدن خط راه آهن تهران - مشهد از تهران منفک شود و سفر از شهر ری انجام پذیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در آستانه دو سالگرد مهم قرار داریم؛ یکی سالگرد نهم دی که خط پایانی بر شیطنت‌های استکبار جهانی پس از انتخابات غرورآفرین سال ۸۸ بود و دیگری ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که این دو مهم را گرامی می داریم.

وی افزود: هر نماینده ای در مجلس حدود ۱۴۶۶ روز به عنوان نماینده در مجلس فعالیت دارد، وظایف نمایندگی هم قائم به شخص است، اکنون حدود ۵۶۰ روز از این ۱۴۶۶ روز گذشته است، وظایف نمایندگان هم به دو موضوع حوزه تنفیح قوانین و نظارت بر اجرا مربوط است، البته در کشور ما نمایندگان مشکلات مختلف مردم را هم پیگیری می کنند؛ پیگیری اشتغال مردم طبق قانون وظیفه نمایندگان نیست ولی نمایندگان در همه نقاط کشور به این موارد هم رسیدگی می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد خود در مجلس بیان کرد:اصلی ترین وظیفه نماینده حضور منظم در جلسات صحن علنی مجلس است، در این ۵۶۰ روز فقط یک روز به دلیل بیماری از مجلس مرخصی گرفته ام؛ جزو ۱۰ نماینده منظم مجلس هستم و بیشترین مشارکت را در رای گیری‌ها و امضا طرح‌ها و لوایح داشته ام؛ در طول دوره نمایندگی هنوز هیچ رای ممتنعی نداشته‌ام؛ تلاش کردم هم در کمیسیون فرهنگی حضور فعالی داشته باشم و هم در کمیسیون های مشترک که در آنها عضو هستم، از سوی دیگر ما در مجلس حدود ۱۱۰ فراکسیون داریم، بنده در تعدادی از این فراکسیون ها عضویت دارم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برخی مشکلات تهران بیان کرد: در سال های گذشته رویه ای در برخی دستگاه های اجرایی دنبال شد مبنی بر اینکه برای خانه دار کردن کارکنان خود زمین کشاورزی خریداری می کردند، سپس به فرمانداری و استانداری برای تغییر کاربری زمین فشار می آوردند، ما پیگر این مباحث هستیم؛ اگرچه ارتباط ما با اقشار مختلف مردم حتی دیگر استان ها نیز حفظ می شود ولی تمرکز بر حوزه انتخابیه می باشد.

وی ضمن اشاره به عملکرد خود در شهر ری بیان کرد: در این ۵۶۰ روز صد دیدار مردمی داشته‌ایم، از تمام ادارت سطح شهرستان نیز بازدید داشته‌ام، از مجمع نمایندگان استان چندین بار به مناطق شهر ری دعوت شدند و از مناطق مختلف بازدید داشتند، از سوی دیگر مسئولین مربوط به بافت فرسوده پشت حرم شهر ری دعوت شدند تا مشکل نفر آباد حل شود، ۳۰ سال است برخی منازل تخریب شدند و برخی تحریب نشدند در این بین افرادی که هستند از امنیت برخوردار نیستند و این منطقه محل آسیب های اجتماعی همچون توزیع مواد مخدر شده است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: بیشتر مالیات بر ارزش افزوده به جیب شهرداری و بخشی به جیب دهیاری واریز می شود، اما در تهران بالعکس می‌باشد، ما در حوزه انتخابیه این هزینه را سامان دهی کردیم؛ برای مثال مشخص شد به حوزه سلامت و راه به چه میزان تخصیص داده شود که منفعت آن برای مردم باشد، پیشنهاد دادیم قانون آن در مجلس اصلاح شود که اینکار انجام شد، در حوزه کشاورزی و صنعتی نیز بر ایجاد اشتغال تاکید داریم، هر عزیزی تا حد فوق دیپلم  به ما مراجعه داشتند را  بر سر کار فرستاده ایم؛ در کنار پیگیری اشتغال به دنبال اشتغال های جدید هستیم؛ برای مثال پیگیری شد که نخبگان شهرستان توسط قسمت های مختلف علمی و پژوهشی شهر جذب شوند؛ یکی از پیگیری ها استقرار این افراد در انبارهای قبلی شرکت چای کشور در جاده امین آباد است که این امر می تواند خود موجب اشتغال در سطح شهرستان شود.

یزدی خواه بیان کرد: دنبال حق آبه کشاورزان نیز هستیم، برای اختصاص ۲۵ میلیون متر مکعب آب از محل تصفیه خانه مجوز دریافت کردیم، احیای قنوات و رسیدگی به موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری برای جلوگیری از موضوع سیل نیز پیگیری شده است، در منطقه آراد نیز پیگیر ایجاد دریاچه ذخیره آب به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب نیز می باشیم، این منطقه می تواند منطقه گردشگری خوبی هم داشته باشد، موضوع آب شرب روستایی از سال گذشته دنبال شده است و سهمیه مربوط به حق آبه از سد امیرکبیر و سد ماملو را افزایش دادیم و برای تامین آب پایدار شهرستان ری بخش ها و روستا ها پیگری لازم را داریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: حضور در مرغداری‌ها، گاوداری ها و دامداری ها از مهم ترین برنامه های کاری ما است، این حوزه بسیار حائز اهمیت است؛ برای مثال موضوع نهاده های دامی با دقت پیگیری می شود، متاسفانه در حوزه‌های اقلام اساسی وضعیت دلالی بیشترین فشار را بر مردم وارد می کند، مدتی پیش دام زنده سبک به کیلویی زیر ۴۰ هزارتومان هم رسید یا دام گستر برای دام نر سنگین قیمت کیلویی ۴۵ هزارتومان عنوان می کرد، اما قیمت فروش گوشت در بازار بیش از این ها بود، واسطه های متعدد و دلالی ها باعث شده قیمت مواد غذایی افزایش زیادی داشته باشد به گونه ای که سود دلال بیشتر از سود تولید کننده است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: طرحی در حال انجام و پیگیری است که خط راه آهن تهران - مشهد از تهران منفک شود و سفر به مشهد از شهر ری انجام شود، این امر از ترافیک میدان راه آهن می کاهد، این اقدام برای اشتغال زایی، گردشگری و تولید ثروت شهر ری هم اهمیت دارد، اینکار در حال انجام است که نهایی شدن آن حداکثر ۲۰ ماه تا دوسال زمان خواهد برد، در صورت به نتیجه رسیدن این طرح دیگر سفر ریلی به مشهد از تهران نخواهیم داشت و زائرین از تهران با مترو به شهر ری خواهند آمد و از شهر ری به مشهد سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به ظرفیت فرسوده نیروگاه های برق تهران عنوان کرد: در دولت قبل هیچ تدبیری در این خصوص اندیشیده نشد، از دولت در خصوص انرژی در نزد کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردم، نماینده دولت ایران در آن سال ها معاهده پاریس را امضا کرده بود، این معاهده تاکید داشت که متعهد باید از تولید سوخت فسیلی بکاهد، این سیاست با ساختن نیروگاه جدید سازگار است؟ از سوی دیگر با این تعهد باعث کاهش تولید برق در شبکه سراسری می شود، از سوی دیگر دولت معاهده را به مجلس نیاورده بود، اما دولت سیزدهم از روز اول پیگیری این موضوع می باشد، از سوی دیگر بارش باران از سال قبل به شدت کمتر است، نیروگاه برق آبی با حداقل ظرفیت کار می کنند.

یزدی خواه با اشاره به بازدیدهایی که از مراکز ترک اعتیاد شهر ری داشته است، گفت: نرخ بازگشت به اعتیاد در افرادی که به کمپ ها می روند بالا است؛ چراکه اشتغال و زندگی این افراد تامین نیست و مشکل دارند، ما برای پیگیری حل مشکل این افراد به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنیم، اکنون هم موضوع جمع آوری معتادان متهاجر در سطح شهر ری در حال پیگیری است، تعداد کمپ های ترک اعتیاد ما در شهر ری بسیار بالا است عمده افرادی که برای ترک به این مراکز مراجعه می کنند بومی نیستند.

یزدی خواه عنوان کرد: تا چه زمانی فوت شدگان مردم تهران باید به این آرامستان بیایند؟ ما معتقدیم برای آرامستان های دیگر هم در تهران باید جانمایی شود، در شرق و غرب تهران این مهم باید پیگیری شود، پیشتر قرار بود ۳۰۰ هکتار به بهشت زهرا اضافه شود که البته گفته بودند این موضوع برای حوزه هایی چون گل و گیاه استفاده خواهد شد، ما در شهر ری فضای خالی زیاد داریم، بر همین اساس کمپ و زندان و آرامستان را به این منطقه می آورند، ما چنیدن بار پیگیری کردیم و این سوال را داریم که تا چه زمان فوت شدگان تهران باید به این آرامستان آورده شوند؟

این عضو کمیته پارالمپیک مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: ورزشکاران ما در حوزه پارالمپیک عملکرد بسیار درخشانی داشتند، در مسابقات آذرماه کاروان ایران رتبه اول تیمی را با بیشترین تعداد مدال به دست آورد، در مسابقات توکیو نیز این چنین بود،عملکرد ورزشکاران پارالمپیک ما بسیار درخشان بود.

وی همچنین به موضوع ترافیک شهر تهران اشاره کرد و گفت: بساری از وسایل نقلیه شخصی در تهران تک سرنشین هستند، از سوی دیگر ما در حوزه ناوگان شهری هم دچار مشکل هستیم، میزان اتوبوس ها واگن های متروی ما در تهران کمتر از مورد نیاز می باشد، در کنار توجه به این موضوع ناوگان باید به گونه ای اقدام شود که صرفه اقتصادی به جای استفاده از خودروی شخصی با استفاده از تاکسی اینترنتی باشد، به هر شکل این موضوع مهمی است که در موضوع محیط زیست نیز تاثیرگذار است و باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

یزدی‌خواه در این خصوص اضافه کرد: در این باره موضوع طلب شهرداری هم حائز اهمیت است، توجه کنید که طلب شهرداری تهران از دولت بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که اخیرا شهردار تهران با آقای رییسی در خصوص چگونگی پرداخت این طلب صحبت‌هایی داشته اند، ما هم در لایحه بودجه به دنبال تهاتر طلب‌ها هستیم تا بتوانیم در این مسیر مشکلات را رفع کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    مردم چمدان به دست همراه زن و بچه بغل سوار مترو بشن بیان شهرری و آنجا سوار قطار مشهد بشن ؟! این عقل شماست ؟ چرا دنبال اذیت کردن مردم هستید ؟ این طرح هم پیرو همان طرح های کذایی خروج ریل از شهره اگر کمی فقط کمی قدرت تفکر می داشتید می دیدن فضای مقابل ایستگاه + میدان راه آهن + پارکینگ شرقی + زمین چمن ابتدای خیابان شوش + پارک امیریه یک فضای 4.5 هکتاری به شما می ده که می تونید زیر این فضا پارکینگ منفی یک و حتی منفی دو بسازید (بدون هزینه تملک) که هم مردم بتونن بیان راحت ماشیناشونو پارک کنن به سفر برن حتی با مراجعه به سامانه تهران من برای ساعت , روز و هفته مشخص جای پارک رزرو می کردند 10 درصد جای پارک ها را هم به اهالی و کسبه می فروختید تا بخش زیادی از هزینه طرح دربیاد هم شهرداری از دل ساخت همچین پارکینگی به یک درآمد پایدار و مناسب برسد که چنین طرحی در تمام تهران قابل اجراست و می تواند در کل برای شهرداری یک درآمد پایدار 40 هزار میلیارد تومانی در سال تامین کند با همین درآمد جدید هم می شد سالی راحت 20 کیلومتر مترو کامل ساخت و دنبال احداث تونل های بزرگراهی هم بود مثل تونل 6 کیلومتری شرقی غربی از بزرگراه نواب تا میدان خراسان و بزرگراه خاوران که باز شهرداری می توانست از دل همچین طرحی به پارکینگ های زیرزمینی راه بدهد که مشکل پارکینگ در منطقه بازار حل بشه باز می شد رضایت مردمی و افزایش درآمد شهرداری و صدالبته در مواقع بحرانی چنین تونلی به داد چنین منطقه فرسوده و متراکمی می رسید خب متاسفانه تفکر ضعیفه هی تلاش می شه صورت مسائل پاک بشه تفکر به حل مشکلات قد نمی ده .

  • ناشناس 0 0

    بخ خدا قسم همین الان توی خط یک علی رغم سرفاصله سه دقیقه و نیم تایم پیک جایی برای نفس کشیدن نیست ولیکن اگر این مصوبه بخواد بیاد رو عملیات که فاتحه خط یک خونده هست با سانحه هفته قبل مترو