| کد خبر: 238547 |

راهداری معافیت حمل و نقل کالا از ارزش‌ افزوده را بررسی کرد

مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۰ استان کشور برای بررسی موضوع معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و دیگر عوارض حمل کالا، روز پنجشنبه در مشهد گردهم آمدند.

تین نیوز

مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۰ استان کشور برای بررسی موضوع معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و دیگر عوارض حمل کالا، روز پنجشنبه در مشهد گردهم آمدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: با معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت ۹ درصد عوارض ارزش افزوده، کرایه حمل کالا حدود ۵.۵ درصد کاهش می یابد.

محمدعلی خانی افزود: در عوض این معافیت، عوارض حمل کالا همزمان افزایش یافته است که این عوارض به صورت مستقیم صرف نوسازی، ترمیم و روکش کردن جاده‌ها، هوشمندسازی راه ها، نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای و عملیات راهداری زمستانی می شود.

وی به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه شریانی و غیرشریانی در کشور اشاره کرد و گفت: راهداری تنها حدود ۹ درصد از هزینه های خود را در قالب درآمد تامین می‌کند لذا مقرر شد راهداری از تاریخ ۱۲ دیماه عوارض یاد شده را به شکل مستقیم دریافت و صرف زیرساختهای حمل و نقل کند.

خانی ادامه داد: حضور مدیران کل راهداری استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، لرستان، بوشهر، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد در نشست مشهد، به ایجاد یک وحدت رویه برای مدیریت دریافت عوارض حمل کالا خواهد انجامید.

با عنایت به معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت ۹ درصد عوارض ارزش افزوده و با توجه به وضعیت نامناسب جاده‌های کشور و محدودیت های منابع مالی موجود برای بهسازی، نگهداری و ایمن سازی جاده ها و نیز موضوع بسیار با اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از تاریخ ۱۲ دیماه امسال عوارض جابه جایی کالا در جاده های کشور از چهار درصد به ۹ درصد افزایش می یابد.

۲۲۰ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی کشور زیر پوشش خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالا و مسافر در کشور در قالب فعالیت ۶۰۰ هزار راننده حرفه ای، ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه و هفت هزار شرکت حمل و نقل صورت می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • لطیف خاموشی 1 0

    این مقام مسئول کاهش پنج ونیم درصدی کرایه حمل کالا با اجرای قانون معافیت حمل ونقل کالا از مالیات ارزش افزوده را از کجا درآورده اند؟!

    هیچکس از این مقام مسئول سوال نمیکند که چرا در رسانه رسمی آدرس غلط میدهید؟!
    متاسفانه تاکنون این مدیران محترم برای اظهارات خلاف شأن مورد بازخواست قرار نگرفته اند که پس از این کمی با احتیاط بیشتر ی اظهار نظر کنند .

    آقای رییس اداره حمل کالای راهداری خراسان آمار سال ۹۹ را ارائه کنند که ارزش افزوده ای که از رانندگان برمبنای کمیسیونی که پرداخت کرده اند چقدر بوده وارزش افزوده ای که صاحبان کالا برمبنای قرار داد با شرکتها وحمل اینگونه کالاها با کامیون های ملکی شأن پرداخت کرده اند چقدر بوده تا ببینند که حذف مالیات بر ارزش افزوده به هیچ عنوان باعث کاهش پنج ونیم درصد هزینه حمل نخواهد شد .این کاهش از هفت دهم درصد هم تجاوز نخواهد کرد .
    این اظهار نظر در ذیل این مقاله سندی خواهد بود تا همه کسانی که این مقاله را میخوانند از ایشان بپرسند کاهش پنج ونیم درصدی را از کجا آورده است .
    شورای اقتصاد هم تحت تاثیر همین آمارهای غلط و مغرضانه تصمیم گرفته است .این آقا وامثال این مدیران باید پاسخ گوی اطلاعات غلطی که میدهند باشند

    ارزش افزوده برمبنای کمیسیون از راننده دریافت می‌شده است و نه برمبنای کرایه حمل
    نه درصد از هشت درصد میشود هفت دهم درصد ونه پنج ونیم .
    سهم ارزش افزوده های دریافتی از صاحبان کالابه نسبت کل مالیات ارزش افزوده حمل کالای کشور چقدر بوده است ؟!
    مگر شرکتهای حمل ونقل از محل قرارداد های حمل شأن ارزش افزوده پرداخت می‌کرده اند؟!
    لطفا مستند وبا ارائه عدد ورقم اظهار نظر کنید تا در آینده بتوانید پاسخگوی این اظهارات باشید