| کد خبر: 238545 |

بوئینگ و ایرباس خواستار تأخیر در عرضه خدمات اینترنت ۵G شدند

دو شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس، از دولت ایالات متحده درخواست کردند تا عرضه خدمات جدید اینترنت نسل پنجم را در ماه آینده میلادی به تعویق بیندازد و دلیل آن را "تأثیر منفی بسیار زیاد بر صنعت هوانوردی" عنوان کردند.

تین نیوز

 دو شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس، از دولت ایالات متحده درخواست کردند تا عرضه خدمات جدید اینترنت نسل پنجم را در ماه آینده میلادی به تعویق بیندازد و دلیل آن را "تأثیر منفی بسیار زیاد بر صنعت هوانوردی" عنوان کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، دو شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس، از دولت ایالات متحده درخواست کردند تا عرضه خدمات جدید اینترنت نسل پنجم را در ماه آینده به تعویق بیندازد و دلیل آن را "تأثیر منفی بسیار زیاد بر صنعت هوانوردی" عنوان کردند.

روسای این دو شرکت در نامه ای مشترک به پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا، هشدار دادند که اختلال ناشی از اینترنت نسل پنجم می‌تواند روی توانایی کارکرد ایمن هواپیما تأثیر منفی بگذارد.

در این نامه به تحقیقات گروه تجاری Airlines for America اشاره شده است که نشان می دهد اگر قوانین اینترنت نسل پنجم اداره هوانوردی فدرال (FAA) در سال 2019 اجرا می شد، حدود 345000 پرواز مسافری و 5400 پرواز کارگو (باری) با تاخیر، تغییر مسیر و یا لغو مواجه می شدند.

طبق قانون جدیدی که در اوایل ماه جاری میلادی توسط این اداره اعلام شد، خلبانان حق استفاده از سیستم فرود خودکار و سایر سیستم‌های پروازی خاص در ارتفاعات پایین را ندارند.

در این ارتفاعات سیگنال‌های بی‌سیم اینترنت نسل پنجم می‌تواند در کارکرد ابزارهای داخل هواپیما که فاصله هواپیما تا زمین را اندازه‌گیری می‌کنند، اختلال ایجاد کند.

قانون جدید در حالی اعلام شد که غول های مخابراتی ایالات متحده یعنی شرکت‌های AT&T و Verizon قرار است خدمات اینترنت نسل پنجم را در 5 ژانویه راه اندازی کنند.

هفته گذشته، اسکات کربی، مدیرعامل خطوط هوایی یونایتد تأکید کرد که دستورالعمل های اینترنت نسل پنجم که توسط اداره هوانوردی فدرال منتشر شده است، استفاده از ارتفاع سنج رادیویی در حدود 40 فرودگاه از بزرگترین فرودگاه های آمریکا را ممنوع می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.