| کد خبر: 238523 |

‌تعریف استاندارد ‌ویژگی بتن آماده‌ با همکاری سازمان استاندارد

رئیس مرکز تحقیقات بتن از تعریف استاندارد «ویژگی بتن آماده» با همکاری سازمان استاندارد خبر داد و گفت: برای ارتقا کیفیت ساخت و سازهای سنتی در کشور اجرای مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی اجباری ۶۰۴۲ «ویژگی‌های بتن آماده» ضرورت مهم این بخش است.

تین نیوز

رئیس مرکز تحقیقات بتن از تعریف استاندارد «ویژگی بتن آماده» با همکاری سازمان استاندارد خبر داد و گفت: برای ارتقا کیفیت ساخت و سازهای سنتی در کشور اجرای مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی اجباری ۶۰۴۲ «ویژگی‌های بتن آماده» ضرورت مهم این بخش است.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مصطفی احمدوند در جمع خبرنگاران به اهمیت توجه بیشتر به بهره‌مندی از مهارت‌های تکنیکی، تخصصی و کاربرد درست فنون و دستور العمل و ابزار‌های کاری تخصصی، فناوری و نوآوری در بکارگیری بتن تولید شده اشاره کرد.

وی افزود: ‌استفاده از تکنسین‌های تعلیم دیده، متخصص، ماهر و صلاحیتدار پایبند به مقررات ملی ساختمان و رعایت درست استانداردهای ملی اجباری، از دیگر نیازهای ضروری حوزه ساخت و سازهای بتن کشور است.

دبیر انجمن بین المللی بتن ایران تاکید کرد: سازهای سنتی با دوام مقاوم در برابر زلزله، آتش سوزی، انفجار، پیشگیری از وقوع سیل و فرونشست‌های شهری و فروچاله‌های زمین‌های برون‌شهری از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه مهندسی کشور در حوزه ساخت وساز است که باید زمینه اجباری شدن آن در کشور فراهم شود.

احمدوند، با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین همایش انجمن علمی بتن شاخه ایران در روزهای 5 و 6 دی، اجرای نظام بازرسی و نظارت مستمر از فرآیند خط تولید واحدها تولیدی بتن آماده تا مرحله اجرا در پروژه‌ها و نظارت بر برنامه تضمین کیفیت ساخت و سازهای بتنی در شرایط نظم نوین جهانی و ایران پساکرونا همسو با توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی را از مهم ترین محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی در حوزه ساخت و ساز، بر ضرورت قانونی شدن اشتغال و استفاده از تکنسین متخصص، تعلیم دیده، شایسته و صلاحیتدار تاکید کرد و افزود: بدون شک استفاده از تکنسین‌های فنی، اجرای مقررات ملی ساختمان و رعایت استانداردهای ملی اجباری ۶۰۴۴ افزایش عمر مفید ساختمانها در ایران و صنعت ساخت و ساز را در کشور تسهیل خواهد کرد.

‌رئیس مرکز تحقیقات بتن بر اهمیت استفاده از افزودنی‌های بتن و نقش آنها در ارتقاء کیفی بتن و ساخت و ساز بتنی و مزایای کاربرد همزمان بتن و فولاد (کامپوزیت‌ها) در ساخت مقاطع سازه‌های بلند مرتبه اشاره کرد و افزود: متاسفانه بی توجهی به اجرای مقررات ملی ساختمانی و عدم رابطه بین دانش اقتصاد و اقتصاددانان، دانش مهندسی با مهندسان و مهارت‌های تکنیکی با تکنسین‌ها از مهمترین زمینه‌های آسیب صنعت ساخت و ساز کشور است که باید همه دستگاه‌های اجرایی به اجباری شدن استفاده از استانداردها و عملی شدن آن در پروژه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، زیرا تاکنون مساله رابطه علوم و فنون مهندسی با علم اقتصاد در ایران مطرح نبوده و اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

احمدوند «ویژگی بتن آماده» با همکاری سازمان استاندارد خبر داد و گفت: برای ارتقا کیفیت ساخت و سازهای سنتی در کشور اجرای مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی اجباری ۶۰۴۲ «ویژگی‌های بتن آماده» ضرورت مهم این بخش است.

وی از برگزاری جلسه با رئیس کمیسیون عمران مجلس در موضوع تربیت تکنسین در حوزه بتن گفت و افزود: کارخانه‌‌های تولید بتن اغلب استاندارد هستند اما این، فقط استاندارد کسب و کار است، باید استاندارد فنی تولید کنیم و قطعا استاندارد فرآیند تولید مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.