| کد خبر: 238493 |

حمل و نقل در آینده به اساس توسعه کشور تبدیل می‌شود

در دنیای آینده حمل و نقل به اساس توسعه تبدیل خواهد شد از این رو از همین امروز باید برای رشد و توسعه آن برنامه‌ریزی کرد.

تین نیوز

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش جدی در توسعه حمل و نقل گفت:در دنیای آینده حمل و نقل به اساس توسعه تبدیل خواهد شد از این رو از همین امروز باید برای رشد و توسعه آن برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، لطف‌الله سیاهکلی مرادی در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاونان وی و روسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل، فرا رسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری را به فعالان و دست اندرکاران این عرصه تبریک گفت و افزود: با توجه به ورود تکنولوژی های نوین و دانش بنیان که تمام مشاغل را از بین می برد و مشاغل جدیدی ایجاد می کند تنها شغلی که نه تنها دچار بحران نمی شود بلکه توسعه می‌یابد حمل و نقل است از همین رو از امروز باید در جهت توسعه آن تلاش جدی شود.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر گفت:زمانی که از طرح واردات ناوگان حمل کالا دفاع کردیم ابتدا بسیاری با آن مخالفت کردند اما واردات خودرو که بازار را تنظیم و رقابت ایجاد کند نه ضد تولید که خود کمک به تولید است.

سیاهکلی مرادی ادامه داد: طرح واردات ناوگان حمل کالا با سه سال کارکرد اقدام موفق و موثری بود که تلاش می شود برای ناوگان حمل مسافر نیز پیاده شود.

وی در ادامه با اشاره به خسارت‌های کرونا به برخی مشاغل از جمله مجتمع‌های خدماتی رفاهی گفت: در حال حاضر بسیاری از مجتمع های خدماتی رفاهی خسارت دیده از کرونا به خاطر شرایط سخت ناشی از نبود تضامین بانکی این وام را دریافت نکرده اند که این سختگیری ها منطقی نیست و نباید برای پرداخت تسهیلاتی که مبلغ بالایی هم ندارد سنگ‌اندازی شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از تردد کامیون های حامل مواد معدنی در جاده ها به ویژه راه‌های روستایی اظهار داشت: این کامیون ها که اغلب نیز با تناژ اضافه بار در جاده ها تردد می کنند یکی از بزرگترین موانع در حفظ و نگهداری راه‌ها هستند که علاوه بر تخریب آسفالت، کاهش ایمنی و افزایش حوادث رانندگی برای باغات و مزارع کشاورزی نیز مزاحمت ایجاد می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این اداره کل در بخش حمل و نقل گفت:در حال حاضر ۱۲ هزار راننده در حوزه حمل کالا فعالیت و سالانه ۱۰میلیون تن بار را از مبداء استان جابه‌جا می کنند.

جواد حق‌لطفی افزود:در هشت ماه نخست امسال نیز ۶.۹میلیون تن کالا جابجا شده که در مقایسه با سال گذشته رشدی سه و نیم درصدی داشته است.

وی اضافه کرد:ناوگان حمل کالای این استان در سال جاری با اعزام به بندر امام خوزستان و حمل۸۲هزار و ۳۱۲ تن کالای اساسی کار انقلابی بزرگی انجام داد و علاوه بر استان قزوین به همدان و زنجان نیز بار حمل کرد.

حق‌لطفی با اشاره به برخی مشکلات ناوگان حمل و نقل استان ادامه داد:تنظیم بازار و نبود ثبات قیمت‌ها یکی از مهم‌‌ترین مشکلات ناوگان حمل و نقل است که فشار زیادی به رانندگان وارد می کند.

وی گفت:برخی از صنایع و صاحبان کالا با وجود استفاده از امکانات و تولید محصول در استان، از سیستم حمل بار با بارنامه تمکین نمی کنند و بار خود را به افرادی جدا از ناوگان حمل ونقل قزوین می سپارند.

حق‌لطفی یادآور شد: در حوزه حمل مسافر نیز با وجود جابجایی ۲۴۰هزار مسافر در هشت ماهه نخست امسال و رشد تعداد مسافر نسبت به سال گذشته در مقایسه با قبل از شیوع کرونا کاهش شدیدی داشته ایم.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا مجتمع های خدماتی رفاهی نیز همچون ناوگان حمل و نقل دچار خسارت های زیادی شدند گفت: این مجتمع ها در کنار آن که به دلیل محدودیت سفرها ضرر دیدند با کمبود سوخت نیز مواجه هستند که این برای استانی مانند قزوین با ثبت تردد ۲۷۰میلیونی خودرو در جاده ها و رتبه سوم تردد جاده ای منطقی نیست.

حق‌لطفی در ادامه از الکترونیکی شدن صدور بارنامه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر تمام امکانات نرم افزاری صدور بارنامه الکترونیکی در قزوین فراهم شده و فرایند اعلام بار و کنترل نوبت که متضمن جلوگیری از فرار بار است به زودی در قزوین استارت می خورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: با صدور بارنامه الکترونیکی همه اطلاعات مربوط به ناوگان، راننده و محموله بار و کمیسیون دریافتی آن به طور مستمر و شفاف قابل رصد خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.