| کد خبر: 238433 |

◄ تحقق اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهور راهسازی اردبیل را متحول می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سفر رئیس جمهور ۶ هزارو ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راهسازی استان اختصاص یافته که در صورت تحقق تحول بزرگی در این حوزه ایجاد می‌شود.

تین نیوز

اردبیل - مهدی نیکنام| مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درگفت و گو با تین نیوز گفت: در سفر رئیس جمهور ۶ هزارو ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راهسازی استان اختصاص یافته که در صورت تحقق تحول بزرگی در این حوزه ایجاد می‌شود.

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: علاوه براین مصوبات، هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از بابت قیر، هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از بابت تهاتر اختصاص می یابد ضمن اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای راهسازی استان تامین می شود.

وی اظهار کرد: در مرحله اول مقرر شده هزار میلیارد ریال اعتبار از سفر رئیس جمهور تا آخر آذرماه به حوزه راه اختصاص داده شود که در صورت ابلاغ این اعتبار، عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر بزرگراه تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۰ پروژه راهسازی در این استان به طول ۳۰۰ کیلومتر در دست اجراست افزود:این پروژه‌ها شامل پروژه راهسازی پارس آباد-مشگین‌شهر، مشگین‌شهر -اردبیل، مشگین شهر- اهر، اردبیل- آستارا، اردبیل-سراب، اردبیل-سرچم و خلخال-کلور و درام است که برای اجرای این پروژه‌ها ۴۵هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که این میزان در مناطق کوهستانی ۵۰۰ میلیارد ریال است و هم اکنون هم میزان مطالبات پیمانکاران از بابت اجرای پروژه‌های راهسازی  از اداره کل راه و شهرسازی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در باره بهسازی جاده پارس‌آباد - سربند و تخصیص فاینانس ماده ۵۶ برای این پروژه گفت: از طریق بانک ملت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته تا تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حیدری مشارکت بانک مسکن در اجرای طرح‌های زیربنایی در استان را یادآور شد و گفت: هزار میلیارد ریال از طریق بانک مسکن برای پروژه جاده کلور – درام در شهرستان خلخال اختصاص یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.