| کد خبر: 238420 |

لزوم تعهد خودروسازان برای تسریع در روند نوسازی تاکسی

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از خودروسازان خواست در روند نوسازی تاکسی‌ها به قیمت ثابت فروش توجه کنند.

تین نیوز

علی محتشمی پور در مورد افزایش قیمت خودروها و تاثیرش بر نوسازی تاکسی‌ها، گفت: تکلیف خودروساز باید در قبال نوسازی حمل ونقل عمومی مشخص شود و باید اعلام کند که توان تولید چند دستگاه خودروی تاکسی را در سال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه خودروسازان در حوزه حمل و نقل شخصی هر از چندگاهی مصوباتی مبنی بر افزایش قیمت اخذ می‌کنند و به یکباره قیمت افزایش می یابد، افزود: متأسفانه این افزایش یکباره مشمول همه خودروها حتی تاکسی می‌شود و قیمت یکباره خودرو و افزایش دوره‌ای خودروها، در حمل و نقل عمومی و روند نوسازی تاکسی ها اختلال ایجاد می‌کند.

محتشمی پور با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم برای سال آینده برنامه ریزی کنیم؛ اما اطلاعات پایه‌ای همچون توان خودور ساز و قیمت مبهم است، افزود: من بعنوان کارشناس حوزه نوسازی حمل و نقل عمومی عرض می‌کنم که یکی از شاخص های برنامه ریزی برای نوسازی تاکسی‌ها قیمت است، اما با این شرایط نمی‌توان حتی پیش بینی برای قیمت خودروی تاکسی داشت.

وی با بیان اینکه شرکت خودروساز می بایست تعداد تاکسی هایی که می‌تواند در سال تولید و تحویل دهد را نیز مشخص کند، ادامه داد: اگر خودرو ساز معتقد است که تولید کننده تاکسی است و در همه محافل نیز این را قید می کند پس باید تضمین قیمت ثابت حداقل برای سال آینده و قدرت تولید بدهد تا بتوانیم برنامه ریزی های مشخصی برای نوسازی داشته باشیم.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه خودروساز باید نگاه ویژه‌ای به نوسازی حمل ونقل عمومی به خصوص تاکسی داشته باشد، افزود: برای حل مشکل کندی نوسازی به علت گرانی تاکسی نو، باید خودروساز دو اقدام را انجام دهد که در وهله اول توان تولید را اعلام کند و بعد از آن تضمین فروش تاکسی با قیمت ثابت در یک بازه زمانی مشخص را بدهد و اگر این مهم رخ ندهد، روند نوسازی باری به هرجهت می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.