| کد خبر: 238409 |

◄ نصب ۴۰۰ دوربین نظارتی و ۵۰ باسکول متحرک در راه‌های کشور

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴۰۰ دوربین جدید پلاک‌خوان برای نظارت بر جاده‌های کشور نصب می‌شود.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴۰۰ دوربین جدید پلاک‌خوان برای نظارت بر جاده‌های کشور نصب می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد تیموری ظهر یکشنبه در مراسمی که به مناسبت هفته حمل و نقل در مشهد برگزار شد، با اشاره به نوآوری‌های سازمان حمل و نقل جاده‌ای در استفاده از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و راهداری اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۷۰۵ دستگاه دوربین پلاک‌خوان در جاده‌های کشور فعال است.

وی با بیان این‌که ۴۰۰ دوربین جدید نیز در جاده‌های کشور نصب خواهد شد، ادامه داد: دوربین‌های جدید به‌منظور رصد مسیرهای اصلی و شریانی و با اولویت راه‌های جدید نصب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نصب ۱۲ دستگاه دوربین جدید در راه‌های خراسان رضوی، افزود: علاوه بر دوربین‌های پلاک‌خوان جدید، ۵۰ باسکول توزین بار در حال حرکت جدید نیز توسط راهداری در جاده‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد.

وی به اهمیت نظارت تصویری راه‌های کوهستانی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۸۰ سامانه نظارت تصویری در کشور فعال است که همه نقاط و گلوگاه‌های مه‌گیر و کوهستانی توسط این دوربین‌ها رصد و تصاویر این سامانه‌ها در اختیار پلیس و سایر دوایر نظارتی در کشور قرار می‌گیرد.

تیموری با بیان این‌که ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تردد شمار در جاده‌های کشور فعال است، گفت: این دوربین‌ها ترددهای جاده‌ای کشور را رصد می‌کند و این اشراف بر جاده‌های، سازمان راهداری را به سازمانی تبدیل کرده که بر اساس اطلاعات عمل می‌کند.

وی به کارکرد دوربین‌های نظارتی در مبارزه با قاچاق اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی در بخش درآمدها رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مذاکرات طی مذاکرات رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان برای از سرگیری تبادلات تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: در مدت استقرار دولت جدید، معاون اول رئیس جمهور با کشورهای همسایه همچون ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عراق مذاکراتی داشته که حکایت از نگاه تعاملی این دولت با همسایگان دارد.

وی با بیان این‌که برای نگهداری ۲۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور که به‌عهده این سازمان است، ۷۲ هزار میلیارد اعتبار سالانه نیاز است، اضافه کرد: در سال گذشته ۵۰۳ میلیون تن کالا در کشور جا به جا شد که این رقم در شش ماهه ابتدایی سال جاری به شش درصد رشد همراه بود.

تیموری با اشاره به تخصیص ۱۰ درصدی بودجه مورد نیاز این سازمان برای نگهداری راه‌های در اختیار خود، یادآور شد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور تأمین هزینه‌های مورد نیاز، به اقدامات کم‌هزینه زودبازده و حذف هزینه‌های اضافی کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.