| کد خبر: 238366 |

◄ برقراری مدیریت هوشمند کرونا در سفرهای ریلی با سامانه امید

بستر لازم از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری برای اتصال به سامانه امید انجام شده و به محض ایجاد دسترسی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزییات اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای ریلی و نظارت بر همه شرکت‌های ریلی در این زمینه را اعلام کرد و گفت: بستر لازم از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری برای اتصال به سامانه امید انجام شده و به محض ایجاد دسترسی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، میر حسن موسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اینکه آیا در حال حاضر برای اجرای طرح مدیریت و کنترل هوشمند کرونا به سامانه امید متصل شده‌اید یا خیر؟   اظهار کرد: بستر لازم از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری برای اتصال به سامانه امید انجام شده و به محض ایجاد دسترسی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند و بر خط از بیستم فروردین ماه سال گذشته انجام شده است و تا ۳۰ آبان ماه امسال بلیت قطارهای مسافری با ظرفیت ۵۰ درصد فروخته شد و از ابتدای آذر ماه بر اساس مصوبه مصوبه ستاد ملی کرونا به ۸۰ درصد رسید.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پایش و غربالگری سلامت مسافرین و مامورین اعزامی با قطار در کلیه مبادی حرکت و توزیع اقلام بهداشتی و خود محافظتی در بین کلیه مامورین موظف قطارهای مسافری و ایستگاه ها از دیگر پروتکل‌هایی بوده که همواره از سوی راه آهن اجرایی شده و بر آن نظارت شده است.

موسوی اعلام کرد: همچنین اجرای فرآیند ضدعفونی کردن وسایل مسافرین در مبادی حرکت قطارهای مسافری، توزیع ماسک چند لایه و رایگان به مسافرین در کلیه قطارهای مسافری بین شهری، پلمب کردن درب کوپه‌های قطارهای مسافری پس از انجام ضد عفونی، فروش و استرداد بهای بلیت مسافرین در بدو شیوع کرونا بدون مراجعه به مراکز فروش از طریق سامانه‌های ۵۱۴۵ راه آهن و ۱۵۳۹ از دیگر اقداماتی است که شرکت راه آهن برای مقابله با کرونا انجام داده است.

وی گفت: نصب دستگاه‌های ضدعفونی در سالن قطارهای مسافری و ایستگاه‌های مسافری، راه‌اندازی سیستم مکانیزه بلیت  قطارهای حومه ای (کاهش دخالت نیروی انسانی و پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا)، افزایش ظرفیت ایجادی در قطارهای پر تردد در قطارهای حومه ای و الزام مسافران در ایستگاه‌ها برای استفاده از ماسک و استفاده از تمامی ظرفیت برای اجرای آن و جلوگیری از شیوع کرونا نیز در این بازه زمانی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همچنین همه دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا به شرکت‌های مسئول ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن ها نظارت کردیم. همچنین اتصال به سامانه ماسک از دیگر اقدامات مهم شرکت راه‌آهن بوده است به گونه‌ای که سامانه یکپارچه فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری از آبان ماه سال گذشته به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل شده و در دو مرحله (زمان خرید بلیت و سوار شدن مسافران به قطار) وضعیت تست مسافران بررسی شده و امکان تهیه بلیت و سوار شدن به قطار برای مسافرینی با تست کوید ۱۹ مثبت، مقدور نبود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.