| کد خبر: 238342 |

بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۱۹ استان

سرهنگ شیرانی با اشاره به فوت دو نفر در حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس در بستان‌آباد گفت: بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۱۹ استان کشور گزارش شده است.

تین نیوز

 سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: براساس اعلام هشدار سازمان هواشناسی از روز گذشته جمعه مورخ ۱۴۰۰/۹/۲۶ تا پایان روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۳۰ سامانه بارشی باران، برف و کاهش دما همراه با وزش باد شدید جاده های استان‌های شمالی و مرکزی و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس برودت و بارش برف در جاده‌های کوهستانی باعث افزایش لغزندگی جاده‌های کوهستانی خواهد شد. در این شرایط رانندگی در این جاده‌ها با همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر خواهد بود. هموطنانی که قصد سفر در این شرایط را دارند باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایینتر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند. همچنین اطمینان از آماده به کار بودن خودرو در شرایط پیش گفته، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است.

سرهنگ شیرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به یک فقره تصادف منجر به فوت گفت:  متاسفانه به علت عدم رعایت این توصیه ها در ایام بارندگی یک فقره تصادف فوتی مربوط به بخش حمل و نقل عمومی رخ داد.

وی ادامه داد: امروز صبح ساعت ۰۸۳۵ در استان آذربایجان شرقی در جاده بستان آباد تبریز یک دستگاه اتوبوس مان به علت تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج شد و در این حادثه ۲ نفر فوت شدند.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی این اتوبوس با تعداد ۲۳ نفر از تهران به مقصد شبستر در حال حرکت بوده است.

سرهنگ شیرانی درباره مسیرهای مسدود نیز گفت: از ساعت ۱۱ امروز محور اسالم به خلخال به علت کولاک شدید و نبود ایمنی بصورت موقت مسدود شده است.

وی ادامه داد: محور شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر به علت عملیات عمرانی کماکان مسدود و سایر مسیرهای اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد بصورت روان در حال انجام است.

سرهنگ شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی در سایر محورهای اصلی کشور تصریح کرد: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، تهران و مازندران گزارش شده است. همچنین  بارش باران در برخی از محورهای استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و قم گزارش شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.